صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

برای نخستین بار و هم‌زمان با دوازده سال صدرنشینی صورت گرفت؛

ایساکو؛ رتبه یک خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور

طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت ایساکو برای دوازدهمین سال متوالی صدرنشین حوزه خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور شد و با کسب امتیاز ۸۵.۳ برای نخستین بار، «رتبه یک» این حوزه را در هفت مدل از محصولات ایران‌خودرو به خود اختصاص داد.

اتوبوس آتروس ایران در یک قدمی دریافت پنجمین ستاره کیفی؛

تولید ۲۱۰ دستگاه اتوبوس از ابتدای امسال

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: ۲۱۰ دستگاه اتوبوس آتروس از ابتدای امسال تولید شده که ۱۴۰ دستگاه آن تجاری و ۱۰۵ دستگاه تحویل بهره‌برداران شده است. ۷۰ دستگاه دیگر نیز در حال تجاری‌سازی برای تحویل در روزهای آینده است.

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه در پنل تخصصی سرمایه‌گذاری صنایع معدنی و فولادی در صنعت برق (چشم انداز، موانع و راهکارها) در سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه برای احداث نیروگاهی با ظرفیت حداقل ۱۵۰۰ مگاوات و همچنین تملک نیروگاه های که سیکل کامل ندارند؛ اعلام آمادگی می کند.

طرح آزادسازی واردات خودرو در مجلس کلید خورد. کمیسیون صنایع و معادن مجلس در راستای ایراد شورای نگهبان به ماده 4 طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو، ماده مذکور را با اصلاحاتی در مسیر آزادسازی مشروط واردات قرار داد.

چنانچه پیشنهادهای کمیسیون مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار گیرد، شورای رقابت به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیر درباره تعداد، مدل و کلاس خودروهای وارداتی برای ایجاد تعادل در بخش عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
انجمن تایر طبق ابلاغیه ای به شرکت‌های زیرمجموعه اعلام کرد: صادرات ۱۰ درصد تایر سواری تولیدی و ۳۰ درصد تایرهای کشاورزی، راهسازی و صنعتی آزاد شد.
مراسم قرعه کشی طرح فروش فوق العاده شهریورماه 4 محصول گروه خودروسازی سایپا در ساعت 14 امروز یکشنبه ۱۴ شهریورماه با حضور نهاد های نظارتی برگزار شد.
مدیر اجرای پروژه‌های نواحی آهن‌سازی و فولادسازی فولاد مبارکه از اجرای موفقیت‌آمیز پروژه بازسازی، ترمیم، مقاوم‌سازی و آب‌بندی دیواره‌های بتنی ماشین شماره 5 ریخته‌گری ناحیه فولادسازی با بهره‌گیری از توان و دانش فنی متخصصان داخلی با رعایت کامل موارد ایمنی و زودتر از زمان مقرر خبر داد.
بررسی آمار تولید شرکت‌های خودروساز خصوصی نشان می‌دهد این شرکت‌ها تا پایان مرداد ماه 1400 در مجموع تولید بیش از 17 هزار دستگاه خودرو را نهایی کردند. این میزان تولید در مقایسه با آمار تولید این شرکت‌ها در همین بازه زمانی در سال گذشته از افت بیش از 16 درصدی حکایت دارد.
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: «هوشمندسازی» اصلی‌ترین مفهوم طرح تحول دیجیتال رکن اساسی انقلاب صنعتی نسل چهارم به‌حساب می‌آید و کلیدواژه از «سنگ تا رنگ» هم بر وسعت فعالیت این شرکت تأکید دارد.

معاون فنی گمرک با اشاره به ورود محموله جدید امشب اعلام کرد: در مجموع ۲۶ محموله واکسن سینوفارم چینی وارد کشور شده و اکثر واکسن‌های وارداتی نیز از نوع سینوفارم و چینی هستند.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل‌های موجود، خودروهای داخلی را در پنج دسته قیمتی مورد بررسی قرار می‌دهد و بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین یک تا ۵ ستاره کیفی را برایشان در نظر می‌گیرد.
رییس کنفدراسیون صادرات ایران، طولانی شدن صدور و تمدید کارت بازرگانی را سبب نارضایتی بسیاری از فعالان بخش خصوصی اعلام و عنوان کرد: ضروری است وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت اقدامات لازم را برای بازنگری و رفع مشکلات موجود انجام دهد.
در حالی که طرح رجیستری از ورود ۳۶ میلیون دستگاه موبایل قاچاق به کشور جلوگیری کرده، عده‌ای به بهانه دستور اخیر وزیر اقتصاد بدنبال حذف رجیستری از مبادی ورودی هستند.