صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در حالی طرح آزادسازی واردات خودرو هنوز فرصت ارائه به صحن علنی و رای‌گیری را پیدا نکرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد صرف اعلام این خبر سبب شده منحنی قیمت در بازار خودرو روندی نزولی به خود بگیرد.

واردات خودروهای کارکرده طی سال‌های گذشته از سوی عده‌ای به عنوان نسخه تنظیم بازار خودرو پیشنهاد شده این در شرایطی است که مخالفان از این نسخه به عنوان سم بازار یاد می‌کنند. با این حال در سال‌هایی دولت و مجلس برای زهر چشم گرفتن از تولید‌کنندگان داخلی، ورود دست دوم‌ها را به طور جدی مطرح کردند یا در سال‌هایی نیز با اصرار برخی ذی‌نفعان طرح‌هایی در این زمینه ارائه شده است.
آخرین ویرایش‌های صورت پذیرفته روی استانداردهای ملی تایر خودرو با این هدف انجام شده‌اند تا مصرف‌کننده نهایی قادر به تعیین شاخص‌ها،‌ برای مقایسه تایرهای موجود در بازار بر اساس اولویت‌های مورد نظر خود باشد و تایر مد نظر را با توجه به مشخصات فنی، عملکردی و قیمت انتخاب کند.
حسینی کیا در گفت‌وگو با پرسون:

واردات محدود خودرو، کمک به خودروسازان داخلی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با واردات محدود خودرو، تقاضا و عرضه به تعادل رسیده و در نتیجه کمکی به خودروسازان داخلی است. 
برای نخستین بار در کشور، توسط هلدینگ تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو انجام شد؛

بهره برداری از کشنده حمل خودرو با ظرفیت ۱۰ دستگاه

دبل‌دک ۱۰ دستگاهی، توسط شرکت حمل و نقل سمند ایرانیان متعلق به تعاونی خاص طراحی و ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.
گروه صنعتی ایران خودرو در مرحله بیستم و دو فروش فوق العاده ۳ محصول پارس بنزینی، پارسTu۵ و پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه عرضه می کند.
رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان تنها تولیدکننده ورق رنگی مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در کشور توانسته با ظرفیت تولید ماهانه ۶۰۰ تن ورق گالوانیزه ویژه برای این صنعت، علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، با جلوگیری از واردات محصولات خارجی باعث عرضه محصولات داخلی این صنعت با قیمت مناسب در بازار شود.
پس از آب، ماسه ماده اولیه‌ای است که جهان در بیشترین مقدار مصرف می‌کند. مبالغه نیست اگر بگوییم که ماسه ریز و مواد درشت، سنگریزه‌های متوسط تا درشت دانه‌ها، سنگریزه‌ها و قطعات سنگی که در ساختمان سازی استفاده می‌شوند، سنگ بنای سازنده دنیای مدرن هستند.
مصطفی گودرزی می‌گوید: عراق بزرگترین هدف صادراتی ما برای کاشی و سرامیک است شاید بتوان گفت حدود ۸۰ درصد از بار صادراتی ما به عراق می‌رود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ذخیره کالاهای اساسی را در وضعیت خوبی توصیف کرد و گفت که تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال اندیشیده شده است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر حکمرانی هوشمند منجر به ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کردگان می‌شود، گفت: تکمیل زنجیره ارتباطی علم و صنعت موجب رفع نیازها و خلأهای اقتصادی و بی‌اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.
دبیرانجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به طرح آزاد سازی خودرو بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح علاوه بر شکسته شدن قیمت خودرو‌های وارداتی، خودرو‌های ساخت داخل نیز کاهش قیمت قابل توجه‌ای را تجربه خواهند کرد، بنابراین امیدواریم که نمایندگان مجلس و شورای نگهبان با این طرح موافقت کنند.
معاون توسعه منابع انسانی گروه صنعتی ایران خودرو، از آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا به کارکنان از روز گذشته خبر داد و گفت: در هفته آینده تعداد کارکنان ایران خودرو و قطعه سازانی که دوز اول را دریافت کرده‌اند به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید. هم‌زمان واکسیناسیون دوز دوم برای افرادی که نوبت تزریق آنها مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی فرارسیده، انجام می‌شود.

مدیر منابع انسانی پیمانکاران فولاد مبارکه؛

سیستم فرآیندی جدید پیمانکاران در فولاد مبارکه راه‌اندازی شد

مدیر منابع انسانی پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه گفت: راه‌اندازی سیستم جدید فرآیندی پیمانکاران (HR) که با هدف انسجام و یک‌پارچگی اطلاعات منابع انسانی پیمانکاران جهت برنامه‌ریزی بهتر در این حوزه صورت گرفته، یکی از پروژه‌های مهم در منابع انسانی پیمانکاران شرکت فولاد مبارکه است.

ایران خودرو با کسب سهم ۵۳ درصدی در بازار خودروی سواری، تارا اتوماتیک را به همراه سایر محصولات بهبود یافته به زودی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود از هیچ اقدامی جهت جلوگیری از افزایش ابتلا به این ویروس دریغ نورزیده و تا ریشه‌کنی کامل کرونا نیز در کنار مردم خواهد بود؛ شرکت فولاد مبارکه پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید را براساس اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار خود قرار داده است.

به همت کادر فنی و پیمانکاران داخلی شرکت:

سازه ریلی فولاد خراسان با هدف رفع مشکلات فنی اصلاح شد

در حالی که موضوع حمل‌ونقل همواره یکی از چالش‌های مهم صنعت فولاد کشور است که بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داده شرکت «مجتمع فولاد خراسان» به‌عنوان بزرگترین قطب تولید فولاد شرق کشور، با بهره‌گیری بیش از 27 کیلومتر خط آهن اختصاصی و به‌کارگیری زیرساخت‌های مناسب برای تخلیه و بارگیری مکانیزه ریلی، از ظرفیت‌های خوبی در زمینه حمل‌ونقل ریلی مواد اولیه و محصولات برخوردار است.