صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: هیچ جای قانون مطلبی مبنی بر اجبار ثبت اموال منقول در دفترخانه نیامده است.
شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با هدف‌گذاری تسهیل دسترسی مشتریان و دارندگان محصولات ایران‌خودرو به قطعات اصلی و افزایش سهم بازار، رکورد فروش روزانه و ماهانه خود را در روز پایانی شهریورماه امسال پشت سر گذاشت.
در پی منع ورود لوازم خانگی دارای نمونه داخلی به کشور؛

بازاری بدون رقیبان نامدار!

تولید کنندگان لوازم خانگی به دلیل مشکلات پیش روی خود، خاستار منع ورود محصولات مشابه نمونه های ئساخت داخل، شدند که این مسیر از سوی مسئولان مربوطه، برایشان تدارک دیده شد تا بتوانند بازار ملتهب لوازم خانگی داخلی را رونق بخشند. اما آیا صنعتگران و تاجران لوازم خانگی قدر این موهبت را می دانند؟!
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به اینکه در صورت کاهش کیفیت و افزایش قیمت در لوازم خانگی داخلی واردات صورت گیرد گفت: وزارت صمت برای تنظیم بازار و جلوگیری از انحصار، به طور محدود اجازه واردات برخی برندهای لوازم خانگی را بدهد که شرایط رقابت و اصلاح قیمت به نفع مصرف‌کنندگان فراهم شود.
طرح‌کردن بحث ممنوعیت واردات لوازم کره‌ای از سوی رهبری این بحث را که تا حالا در مجامع تخصصی جریان داشت، به سطح اخبار آورد. بحث واردات بحثی دامنه‌دار است. بحث لوازم خانگی بحثی پیچیده است و بحث کره‌ای‌ها هر دو.
23 شهریور ماه سال جاری طرح «الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم» در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد. بر اساس آنچه در این طرح نوشته شده قرار است «اجازه هر گونه افزایش قیمت محصولات و کالاها به هر نوع و عنوان همچنین صادرات کالاهای اساسی، دارو، اقلام و به‌طور کلی خدماتی که سهم بزرگی در سبد معیشت خانوارها دارند یا انحصاری هستند، به تولید و عرضه‌کنندگان داده نشود.
قابل توجه متقاضیان جویای کار؛

در شرکت فولاد خوزستان استخدام شوید

شرکت فولاد خوزستان در پی تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب در فراخوان جذب نیرو از طریق برگزاری آزمون اقدام به انتشار آگهی کرده است.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار داخلی‌ها است، تاکید کرد که با حمایت‌هایی که حالا از صنعت لوازم خانگی انجام شده، لازم است تولیدکنندگان برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشند، سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند و کیفیت کالاها و خدمات پس از فروش را دور از انتظار بالا ببرند.
فاطمی امین در رابطه با ورود خودروهای خارجی گفت: من قبلا هم اشاره کرده‌ام در شرایط معمولی زمانی که تراز تجاری و ارزی کشور متعادل است واردات خودرو خارجی می تواند مفید باشد به نوعی فضای رقابتی ایجاد می کند اما در حال حاضر و حداقل تا پایان سال جاری و تا زمانی که ما به یک توازن در تراز خارجی برسیم فکر می کنم اشتباه است زیرا حجم زیادی از منابع ارزی را درگیر میکند و قیمت ارز افزایش پیدا میکند و تورم ایجاد می‌کند که این به ضرر همه جامعه است.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از حضور فعال این شرکت در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالکس (متالوژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته) در اصفهان خبر داد و گفت: دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزه‌های متالوژی، فولاد و ریخته‌گری در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.
امروز قرار است برای اولین بار فروش نقدی بدون قرعه‌کشی توسط ایران‌خودرو انجام شود و خودرو هایما s7 پلاس توربو شارژ اتوماتیک با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان به مشتریان فروخته شود. اما این خودرو در بازار چقدر قیمت دارد؟
نقدی که همواره به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی جامعه نخبگان مطرح بوده است عدم وجود نظام مالکیت فکری می باشد تا توانمندی نخبگان علمی و دانشگاهی بتواند در کنار صنعت موجب ارتقای رقابت پذیری واحدهای تولیدی گردد.
گروه صنعتی ایران خودرو توانست در شهریورماه امسال بیش از ۵۲ هزار دستگاه خودروی سواری به تولید رسانده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را تجربه کند.