با توجه به افزایش ظرفیت اکتشافی صبانور مشخص شد

آینده روشن «کنور» از دیدگاه فعالان بازار سرمایه

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد «کنور» در بازار دوم بورس تهران قابل معامله است.
تصویر آینده روشن «کنور» از دیدگاه فعالان بازار سرمایه

به گزارش سایت خبری پرسون، سهام کنور در حال حاضر با قیمت دو هزار و 100 تومان به ازای هر برگه سهم، ارزش بازاری معادل 26 هزار و 40 میلیارد تومان دارد.

با نگاهی به نمودار تکنیکال سهام کنور در تایم فریم ماهانه، الگوی کف دوقلوی قیمت به وضوح قابل مشاهده است. در این الگو با شکست خط گردن، رشد قیمت به اندازه فاصله میان سویینگ‌های کف تا خط گردن از ناحیه شکستن این خط مورد انتظار است.پس از فعال کردن تارگت اولیه، هدف بعدی قیمت در این الگو تراز 200 درصد فیبوناچی اصلاحی رسم شده روی موج اول صعود است. این تارگت محدوده هشت هزار و 950 تومان است. این قیمت بیش از 325 درصد بالاتر از قیمت فعلی سهم کنور است.

کارشناسان معتقدند در لگ‌های صعودی نماگر تالار شیشه‌ای، ممکن است کلیت بازار رشد کند. میزان این رشد اما میان سهمی که از شرایط بنیادی و تکنیکال مناسبی برخوردار است با سهام دیگر متفاوت است.

مجموعه معدنی و صنعتی صبانور دارای دو کارخانه کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی در استان همدان است. محصول گندله با ویژگی‌های کیفی مطلوب به‌ عنوان خوراک مصرفی کارخانجات فولاد کشور به مصرف می‌رسد. همچنین زنجیره تولید این مجموعه معدنی از مرحله تولید سنگ آهن دانه‌بندی و مصرف آن به‌عنوان خوراک کارخانه کنسانتره‌سازی در استان کردستان فعال است.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در صنعت «استخراج کانه‌های فلزی (سنگ‌آهن) و محصولات فرآوری شده آن» فعالیت می‌کند و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله در غرب و شمال غرب کشور می‌باشد. این شرکت در بین سایر تولیدکنندگان این گروه با توجه به حجم فروش و صادرات در رده ششم قرار دارد.

بررسی فعالیت‌ها و عملکرد شرکت نشان می‌دهد که «کنور» توانسته است با برنامه‌های مدیریتی خود در زمینه افزایش ظرفیت اکتشافی جایگاه مطلوبی را در بورس به دست آورد به طوری که فعالان بازار سرمایه معتقدند آینده روشنی در پیش روی این شرکت و سهامداران آن قرار گرفته است.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در سال ۱۳۷۵ به صورت سهامی خاص تأسیس شده است و در سال ۱۳۹۰ نوع شرکت به سهامی عام تغییر یافته و از فروردین سال ۱۳۹۱ سهام شرکت در فرابورس عرضه عمومی شده است. پس از تایید سازمان بورس، سهام شرکت از اردیبهشت ۱۳۹۱ در بازار بورس تهران مورد داد و ستد قرار گرفته است.

این شرکت در حال حاضر جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (زمعادن) بوده و شرکت نهایی گروه فولاد مبارکه اصفهان می باشد. لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۳ نام شرکت از تأمین مواد اولیه صبانور ده شرکت نوسته معدنی و صنعتی صبانور تغییر یافته است.

افزایش ظرفیت اکتشافی صبانورشرکت معدنی و صنعتی صبانور بزرگ‌ترین تولیدکننده فرآورده‌های سنگ آهن در غرب کشور است که از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری سنگ‌آهن تا تولید محصولات کنسانتره و گندله دانه‌بندی فعال می باشد. سنگ‌آهن دانه‌بندی این شرکت، درمعادن باباعلی، گلالی و مجموعه معادن شهرک و کورکوره در استان‌های همدان و کردستان تولید می‌شود. محصول سنگ‌آهن دانه‌بندی معادن با مشخصات کیفی مطلوب به‌عنوان خوراک مصرفی کارخانجات کنسانتره‌سازی صبانور مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

محصول گندله با ویژگی‌های کیفی مطلوب به‌عنوان خوراک مصرفی کارخانجات فولاد کشور به مصرف می‌رسد. همچنین زنجیره تولید معدنی مجموعه معدنی و صنعتی صبانور، در استان کردستان از مرحله تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی و مصرف آن به‌عنوان خوراک کارخانه کنسانتره‌سازی فعال است. برنامه راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی بیجار و سایر پروژه‌های این مجموعه در مراحل تکمیلی زنجیره قراردارد. برنامه افزایش ظرفیت تولید کارخانجات صبانور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

سود بیشتر به واسطه خام فروشی کمترشرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مالکیت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه گندله سازی کردستان با ظرفیت ١میلیون تن در سال را در سال ١٣٩٨ به شرکت صبا امید غرب خاورمیانه منتقل کرده است. ٧٠ درصد سهام شرکت مذکور متعلق به شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و ٣٠ درصد نیز متعلق به دیگر زیرمجموعه «ومعادن» یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات است.

باتوجه به چشم انداز بسیار مثبت تولید محصولات فولادی در کشورشرکت های سنگ آهنی نیز به سمت تکمیل فرآیند تولیدات خود پیش رفته و از خام فروشی صرف نظر نموده اند. ظرف چند سال آینده پخش عمده ، کنسانتره تولیدی به گندله تبدیل شده و به تبع آن حاشیه شود محصولات شرکت نیز علیرغم فروش داخلی، بیشتر خواهد شد.براساس اکتشافات انجام شده ذخیره قطعی معدن گەلالی قروه که در سال ۱۳۷۲ مجوز اکتشاف آن صادر شد، ۱۸ میلیون تن است.

شرکت معدنی و صنعتی صبا نورکه در زمینه زنجیره فولاد در کردستان سرمایه گذاری‌هایی به انجام رسانیده است، عملیات اجرایی این پروژه که بزرگترین کارخانه کنسانتره غرب کشور می‌باشد را برعهده گرفته است. هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث واحد تولید کنسانتره گلالی سرمایه درنظر گرفته شده است که با بهره برداری از آن هم برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزارو ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

سنگ آهن مورد نیاز واحد تولید کنسانتره گلالی توسط این معدن تامین می‌شود که برای تولید ۲ میلیون تن کنسانتره در این واحد نیاز به چهار میلیون تن سنگ آهن است.

ایجاد کارخانه کنسانتره ۲ میلیون تنی گلالی قروه از دیگر پروژه های در حال اجرای شرکت صبانور است و امید می رود تا ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

به اعتقاد فعالان بازار سرمایه فاز اصلاحی اخیر کنور که پیش از اصلاح شاخص کل به پیشواز آن رفته بود از نیمه اردیبهشت‌ماه تاکنون منجر به اصلاح 23 درصدی قیمت این سهم شده است. آنالیز قیمت از بعد تکنیکال نشان از آن دارد فاز اصلاحی سهم از لحاظ ساختار حرکتی یک الگوی مثلث (descending triangle) کاهشی در طی این دو ماه اخیر شکل داده است.

509267