صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اولین صنعتی که بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم شد، صنعت خودرو بود ولی با تلاش متخصصان، شرکت‌های داخلی سه شیفته به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
فولاد مبارکه همواره عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را به عنوان یک اولویت اجتماعی مدنظر قرار داده و به فراخور موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف، به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کند؛ در همین راستا این شرکت همزمان با روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید بیش از ۴ هزار کیف و نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را به دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مناطق محروم اهدا نمود.
چند سالی است که به واسطه تحریم های امریکایی ها صادرات نفت به عنوان مهم ترین منبع درآمدی کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، در این میان دولتمردان تمرکزشان را به روی صادرات کالاهای غیرنفتی گذاشته اند تا بتوانند از این مسیر منبع درآمدزایی برای کشور به دور از چشم تحریم های نفتی به دست آورند.
شرکت معادن زغال سنگ کرمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید زغال سنگ در کشور یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی استان کرمان به شمار می‌رود بطوریکه در شمال استان محدوده‌ای حدود ۴۵۰ کیلومترمربع را در اختیار و تحت پوشش دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از سهم ۳ هزار مگاواتی گروه فولاد مبارکه در احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی کشور خبر داد و گفت: شرکت فولاد مبارکه درصدد آن است تا بخشی از سهم خود در تحقق این طرح را از طریق نیروگاه خورشیدی و بخش دیگری از آن را به وسیله نیروگاه حرارتی در دستور کار قرار دهد تا ظرف ۳ سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
وارد شدن مهم ترین مایحتاج مردم (برنج) به بازار بورس، مخالفان و موافقان خود را به همراه داشته است. موافقانی که این روند را به بهتر شدن روند تثبیت قیمت برنج مهم می دانند و مخالفانی که نگرانی هایی از این ورود دارند..
یک تحلیلگر اقتصادی و فضای کسب و کار در سیاست‌های صنعتی خود اصلاح مصوبه رانت زا محدوده شعاع برای شهرهای بزرگ و ممنوعیت صدور مجوز صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران جهت احیای صنعت و رونق تولید در شهرهای بزرگ را ضروری می‌داند.
هیات دولت قبل در اسفند سال 1399 با اصلاح مصوبه برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تُن موافقت کرد.بر اساس گزارشات دریافتی تاکنون استقبال چندانی از این طرح توسط صاحبان شناورهای سنتی صورت نگرفته است. تاکنون نزدیک به 12300 فروند شناور سنتی صیادی و تجاری اعم از فعال و غیر فعال در کشور به ثبت رسیده است. 

جایگزین در آمدهای نفتی را دریابیم؛

پنجره واحد وزارت صمت همچنان معلق

با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تولید ۷۰۰میلیون تن ماده معدنی، توجه ویژه به بخش معدن و صنایع معدنی به‌عنوان یک صنعت خودکفا و گزینه مطلوب جایگزین نفت می‌تواند نقش موثری در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.
فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش ۸ برابری قاچاق خودوها و موتورهای لوکس طی سال جاری خبر داد و گفت: به سمت توسعه فعالیت‌های اقصادی در مرزهای کشور پیش رفته ایم تا حریم مرزها با کولبری نشکند.
انجمن صنایع لبنی اعلام‌کرد؛

تایید کاهش ۱۰ درصدی قیمت محصولات لبنی

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی خبر کاهش ۱۰ درصدی بهای محصولات لبنی را تایید و اقلامی را که شامل این کاهش قیمت می شوند، اعلام کرد.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی:

ناتوانی در خرید، مصرف لبنیات را کاهش داد

عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: ناتوانی مردم در خرید، سرانه مصرف لبنیات را در کشور کاهش داده است.
بازار خودرو در سال‌های اخیر همچون بازار مسکن، دست خوش گرانی و افسارگسیختگی در قیمت گذاری شده است. به عنوان مثال؛ پراید، خودرویی که حدود ده سال قبل با رسیدن به رقم ۱۳ میلیون تومان، بازار را شوکه کرده بود، حالا خود را در کانال ۱۰۰ میلیونی‌های بازار می‌بیند.