لنت ترمز مناسب خودروهای ایرانی

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را که به شما کمک می‌کند لنت ترمز مناسب خریداری کنید، توضیح دهیم. اگر شما مالک خودروی ایرانی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.
تصویر لنت ترمز مناسب خودروهای ایرانی

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از مهم‌ترین اجزا و لوازم در خودروها، قطعات سیستم ترمز و لنت ترمز می‌باشد. همانطور که می‌دانید هر وسلیه‌ی نقلیه متحرکی، مجهز به یک سیستم ترمز است. از زمانی که شما پای خود را روی پدال ترمز فشار می‌دهید، این سیستم وارد عمل شده تا فشار اعمال شده را به پشت چرخ‌ها و سپس لنت‌ها منتقل کند. درنتیجه لنت ترمزها با دیسک چرخ تماس پیدا کرده و اصطکاک ایجاد می‌کند. این فرآیند در نهایت منجر به کاهش سرعت و توقف اتومبیل می‌گردد. به دلیل نقش تاثیرگذار لنت ترمز در مجموعه سیستم ترمز، باید در خرید این قطعه دقت کنید تا ترمزگیری خوبی داشته‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را که به شما کمک می‌کند لنت ترمز مناسب خریداری کنید، توضیح دهیم. اگر شما مالک خودروی ایرانی هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

قیمت لنت ترمز برای خودروهای ایرانی

قیمت لنت ترمز به عوامل مختلفی از جمله مواد سازنده لنت ترمز ، ارزش و اعتبار برند تولیدکننده، نوع خودروی سواری و تکنولوژی استفاده شده در تولید آن، بستگی دارد. این موارد می‌تواند به طور مستقیم در تعیین قیمت لنت ترمز تاثیرگذار باشد. به طور کلی لنت‌ها به سه دسته‌ی لنت‌های ارگانیک، سرامیکی و نیمه فلزی تقسیم می‌شوند. از این رو قیمت لنت ترمز به دلیل مواد به کار برده شده در ساخت هر مدل، متفاوت است. در ادامه‌ی این بخش به شرح مختصری از ویژگی‌های هر یک خواهیم پرداخت.

لنت ترمز سرامیکی

لنت های سرامیکی ساخته شده از سرامیک در سال 1980 به بازار جهانی معرفی شدند. از ویژگی‌های لنت ترمز سرامیکی می‌توان به عدم تولید گرد و غبار در هنگام ترمزگیری‌های شدید، عدم تولید سر و صدای ناهنجار و اضافی، عملکرد نرم و روان آن در زمان ترمز گرفتن اشاره کرد. مهم‌ترین مزیت لنت ترمز سرامیکی قدرت ترمزگیری بالا و مقاومت این لنت در برابر دما و حرارت است. استفاده از مواد سرامیکی در ساخت این نوع لنت‌ها عمر این قطعه را افزایش داده و فرسودگی لنت را به تاخیر می‌اندازد. به طور کلی لنت ترمز سرامیکی یکی از جدیدترین نسل‌های لنت است که با خرید آن در هر شرایطی ترمزگیری خوبی خواهیدداشت.

لنت ترمز نیمه فلزی

همانطور که از نام این قطعه پیداست از عناصر فلزی در ساخت این لنت‌ها استفاده شده است . لنت‌های نیمه فلزی از متداول‌ترین لنت‌های بازار هستند. در فرآیند تولید این قطعه از ترکیبات گرافیت و برخی فلزات و سایر فیلرها استفاده شده است. قدرت ترمزگیری این لنت‌های بسیار زیاد بوده و بیشتر برای ترافیک‌های شهری از این لنت استفاده می‌شود. از طرفی دیگر به دلیل استفاده از ترکیبات فلزی در ساخت این لنت، امکان گرده و غبار و ایجاد صدا نیز دارد. در مجموع اگر به دنبال لنت ترمز با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید، پیشنهاد ما به شما، لنت ترمز نیمه فلزی از برندهای معتبر است. در ادامه برندهای معتبر لنت نیمه فلزی و سرامیکی برای خودروهای ایرانی دنا و رانا را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین لنت ترمز جلو و عقب رانا

برند‌های مختلفی از لنت ترمز رانا در بازار لوازم یدکی خودرو وجود دارد که بر اساس ارزش برند تولیدکننده از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. برای این که بتوانید لنت ترمز مناسب اتومبیل خود را بیابید، ابتدا باید مدل خودروی خود را در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از لنت نامرغوب و با کیفیت پایین، علاوه بر اینکه به قطعات سیستم ترمز اتومبیل شما آسیب می‌رساند، ممکن است منجر به خطرات جدی برای شما و سایر سرنشینان خودرو شود. در ادامه‌ی این بخش از مقاله به معرفی چند برند معتبر تولید کننده لنت ترمز رانا و ویژگی های هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

های کیو (Hi-Q)

لنت ترمز رانا از برند های-کیو ساخته شده توسط کشور کره جنوبی می‌باشد. این برند در ساخت لنت‌های خود با حذف مواد سرطان‌زایی همچون آزبست و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته قدرت ترمزگیری بسیار خوب و ایمنی را در شرایط مختلف آب و هوایی فراهم آورده است.

فریکسا (Frixa)

لنت ترمز رانا از برند فریکسا از تولیدات شرکت هانکوک کره جنوبی است. این لنت بدون ایجاد سر و صدای نامتعارف در زمان ترمزگیری ، قدرت ترمزگیری بالایی ارائه می‌کند. لنت ترمز فریکسا از برند‌های صاحب نام در بازار لوازم یدکی خودرو به شمار می‌رود. محصولات فریکسا دارای ضمانت‌نامه اصالت و سلامت فیزیکی می‌باشند و به جهت حذف آزبست از ترکیبات سازنده محصولات خود از دوستداران محیط زیست محسوب می‌شوند.

ان اچ سی (NHC)

لنت ترمز ان اچ سی ساخته شده از بهترین مواد اولیه سرامیکی، توسط کشور تایوان تولید و به بازار جهانی عرضه می‌گردد. از ویژگی‌هایی این لنت می‌توان به عملکرد فوق العاده خوب و ترمزگیری سریع و به موقع در شرایط اقلیمی مختلف، بدون ایجاد هرگونه سر و صدا اشاره کرد. لنت ترمز رانا از برند ان اچ سی تمام ویژگی‌های ذکر شده را شامل می‌شود و علاوه بر عمر مفید استاندارد و ضمانت نامه اصالت کالا، دارای گواهینامه REACH و ROHS نیز می‌باشد.

بهترین لنت ترمز جلو و عقب دنا

در این بخش از مقاله برند‌های معتبر تولیدکننده لنت ترمز دنا و ویژگی‌های هر یک را به طور مختصر بررسی خواهیم کرد.

پارس (Pars Lent)

شرکت پارس لنت، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های داخلی، با به کارگیری ماشین آلات پیشرفته و با بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص توانسته لنت‌های باکیفیتی را تولید و روانه بازار ایران و خارج از ایران کند. لنت ترمز دنا از برند پارس با رعایت استاندارد‌های اروپایی، قابلیت ترمزگیری بسیار خوبی را فراهم کرده و از اثرات مخرب ترمزگیری‌های مکرر نظیر آسیب به دیسک چرخ، ایجاد سایش و فرسودگی را به طور قابل توجهی کاسته است.

های تک (Hi-TEC)

لنت ترمز دنا از برند های-تک توسط شرکت دانگ‌وو کره جنوبی تولید و به بازار جهانی عرضه گردید. برند های- تک دارای استاندارد ایزو 9001 و تاییدیه IQNET و مورد تایید سازمان استاندارد ایران بوده و دارای گارانتی اصالت نیز می‌باشد. از ویژگی‌های شاخص لنت های-تک می‌توان به قدرت ترمزگیری عالی، عدم تولید نویز و صداهای اضافی، استحکام و مقاومت در دماهای بالا و عدم آسیب به دیسک چرخ اشاره کرد.

لنت ترمز ایرانی و با قیمت مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید بهترین لنت ترمز رانا و دنا می‌توانید به وب سایت اینترنتی فروشگاه لنت مراجعه کنید. در این فروشگاه لنت ترمز رانا و لنت ترمز دنا و لنت ترمز سایر خودروهای ایرانی و وارداتی، از برند‌های معتبر موجود می‌باشند. لنت‌های فروشگاه لنت، از لحاظ اصالت و کیفیت تضمین شده می‌باشند. بنابراین چنانچه در خرید لنت ترمز مناسب خودروی خود دچار شک و سردرگمی شده‌اید می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره رایگان این فروشگاه با توجه به بودجه‌ی مد نظرتان اقدام به خرید بهترین لنت ترمز مناسب اتومبیلتان نمایید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظرتان را دریافت نمایید.

520941