صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

ترانسفور ماتور تراکشن KVA 3900 هم روی ریل تولید قرار گرفت، این ترانسفورماتور‌ها دارای تکنولوژی بسیار بالایی بوده و عمدتا در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرند.
درکمیسیون برنامه و بودجه مجلس صورت گرفت؛

بررسی وضعیت خودرو و تعیین تکلیف ارز دولتی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره خودرو و تعیین تکلیف ارز دولتی را تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توانست با عبور از مرز تولید وزنی ماهیانه ۷۱۲ هزار تن فولاد، بار دیگر خودباوری و تکیه‌بر توان داخلی را به منصه ظهور برساند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان با تأکید بر ضرورت توجه مدیران به اهداف کلان گفت: صنایع می‌توانند خود تولیدکننده برق موردنیاز خود و یا حتی مازاد بر آن باشند و باید برای این موضوع برنامه‌ریزی شود.
سیاهکلی با اشاره به دخالت های مجمع در طرح واردات خودرو؛

نظر شورای نگهبان مهم است؛ مجلس کاری به نظر مجمع ندارد!

عضو کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در طرح واردات خودرو گفت:ما بنا داریم پاسخ شورای نگهبان را بدهیم و با مجمع کاری نداریم.
این روزها خودروسازان در بلاتکلیفی کامل قرار گرفته و درواقع با وجود افزایش نرخ تورم، اجبار خودروسازان در نرخ‌گذاری با همان فرمول پیشین، عملا زمینه افزایش زیان انباشت آنها را فراهم خواهد آورد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خواند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس به تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار فولاد در مجلس پرداخت و گفت: وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون از اعضا خواست که برای بررسی این طرح فرصتی به وزارت صمت داده شود زیرا این وزارتخانه برنامه جامعی برای ساماندهی این حوزه دارد.
قانون «ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی» مشتمل بر چهار ماده و 6 تبصره در حالی در جلسه علنی روز یک شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی تصویب و پنج خرداد همان سال به تأیید شورای نگهبان رسید که هنوز گزارش دقیقی از کم‌وکیف اجرای آن وجود ندارد بااین‌حال وکلای ملت در سال ۹۷ وارد جاده ساماندهی بازار خودرو شدند و گویا جاده پرراز و رمزی است چه آنکه پس از سه سال هنوز طرح ساماندهی به سامان نرسیده است.
بازار خودرو همواره با حرف و حدیث‌های مسوولان دچار تنش می‌شود. گاهی قیمت‌ها آنقدر بالا می‌رود که تصورش را نمی‌توان کرد و سپس اندکی پایین می‌آید. حالا وزیر صمت وعده داده تولید خودرو سال آینده افزایش و قیمت پایین می‌آید؛ البته قرار بود «کاهش قیمت تمام‌شده» جایگزین «افزایش ۶ماهه قیمت» خودرو ‌شود.
نماینده آستارا گفت: خط قرمز اصلی ما در منع واردات لوازم خانگی از کره حمایت از مصرف ‌کننده است و تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور بدانند که اگر این موضوع دچار خدشه شود با آنها مقابله خواهیم کرد.
مدتی‌ است که صنعت لوازم خانگی بخش قابل توجهی از اخبار اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است، در این مدت جهت‌گیری‌های متعددی از سوی کارشناسان اقتصادی پیرامون این مسئله شکل گرفته و بسیاری از رسانه‌های رسمی کشور به همراه برخی از رسانه‌های معاند این موضوع را پوشش داده‌اند.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بخش مهمی از ارز بازنگشته به کشور مربوط به پتروشیمی‌ها و شرکت‌های خصولتی است که در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران فعال هستند اما متاسفانه کسی یقه آنها را نمی‌گیرد و در عوض هربار صحبتی از برخورد با متخلفان می‌شود، دیواری کوتاه‌تر از صادرکنندگان غیرنفتی پیدا نمی‌شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی :

خودروسازان رفتار تحقیر آمیز با مردم را متوقف کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خودروسازان برای خالی کردن انبارهای‌شان اقدام نکنند، برای برخورد جدی با آنان تمام ظرفیت های قانونی را به کار خواهیم گرفت.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: سهم ایران از اقتصاد دنیا زیر یک درصد و در حدود شش دهم درصد است، در حالی که جمعیت کشور یک درصد از کل دنیا را تشکیل می‌دهد. بنابراین ما نمی‌توانیم ادعایی در رابطه با حذف دلار داشته باشیم.
رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: به عقیده من افزایش قیمت لوازم خانگی توسط تولیدکنندگان در شرایط رکود حاکم بر بازار خودزنی است و ۱۰۰ درصد رکود در بازار را افزایش می‌دهد.
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: تولید داخل ظرفیت لازم برای انجام کار در عرصه صنعت خودرو را دارد، اما با مشکل نقدینگی مواجه است و همین مسئله سبب تنگناهای اقتصادی برای مجموعه تولیدکنندگان شده است.