صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

اقتصاد ایران پس از چند سال تلاطم ناشی از بحران‌های متعدد و در راس آن تحریم، رشد مثبت، اما ناکافی را در آخرین سال قرن تجربه کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه افزایش تولید خودرو و آغاز واردات از خرداد ماه خبر داد و در مورد واگذاری سهام دولتی در خودروسازها گفت: در چند ماه آینده بلوک سهام‌ها در بورس عرضه می شود و کم کم به سمت واگذاری مدیریت دولتی حرکت می‌کنیم.
وزیر صمت گفت: شرکت سایپا حدود ۸۰ هزار خودرو در کف پارکینگ داشت که این تعداد خودرو تا شنبه هفته آینده به ۴۲ هزار دستگاه کاهش می‌یابد.
باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی کدام مدل‌ها محسوب می‌شوند؟ توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با باکیفیت‌ترین خودروهای داخلی در اختیارتان قرار دهیم.
طبق آمار ارائه‌شده از سوی بازوی پژوهشی مجلس، بیش از ۱۰میلیون دستگاه وسیله نقلیه در مرز فرسودگی قرار دارد. این در حالی است که اگر واردات خودرو به کشور از خرداد سال آینده از سر گرفته شود، این اتفاق سبب احیای پروژه خروج خودروهای فرسوده خواهد شد. با ممنوع شدن واردات خودرو در خرداد ۹۷، خروج فرسوده‌ها نیز متوقف ماند. این در حالی بود که تا پیش از آن با توجه به لزوم دریافت گواهی اسقاط برای واردات خودرو، روند خروج فرسوده‌ها رونق نسبی داشت.
وزیر صمت گفت: امسال کمتر از یک میلیون خودرو تولید می شود و هدف گذاری سال آینده، تولید یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است.
محمد لاهوتی گفت: عدم تصویب لوایح FATF تاثیر منفی خود را بر تجارت خارجی ما می‌گذارد و اگر تحریم‌ها برداشته شود باز مشکل FATF می‌تواند مانع تجارت شده و به نوعی بهانه‌ برخی از کشورها که علاقه‌مند به توسعه تجارت در ایران نیستند می‌شود.
حسن تقی‌زاده گفت: به نظر من با حذف ارز ترجیحی، قیمت برنج داخلی پیش از برداشت برنج در خرداد سال آینده افزایش نرخ را تجربه خواهد کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس دنبال تنظیم بازار خودرو است

عزت‌الله اکبری تالارپشتی گفت: بعضاً برخوردهای غیرکارشناسی با مصوبات مجلس صورت می‌گیرد و مثلا عنوان می‌شود که مجلس به دنبال واردات خودروهای لوکس است؛ در حالی که ما در طرح ساماندهی صنعت خودرو و نیز در مصوبه بودجه‌ای اخیر، به دنبال تنظیم بازار خودرو بوده‌ایم.