صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رییس سازمان غذا و دارو:

تغییری در قیمت دارو نداریم

رییس سازمان غذا و دارو گفت: به جز اصلاح قیمت سالانه دارو متناسب با تورم، اتفاقی در حوزه دارو نخواهد افتاد.
بررسی مسیرهای درآمدی شرکت‌های خودروساز نشان می‌دهد آنها برای تامین نقدینگی به‌طور سنتی روی اجرای طرح فروش فوق‌العاده (فوری) تمرکز می‌کنند. اما طی دوران تحریم ایران‌خودرو و سایپا تغییر مسیر داده و به جای فروش فوری، تیراژ خود را در طرح‌های پیش‌فروش افزایش داده‌اند. دلیل این مساله را باید در تداوم سیاست قیمت‌گذاری دستوری جست‌وجو کرد.
خبرنگاران حوزه صنعت و معدن کشور در راستای افزایش تعامل و همکاری ذوب آهن اصفهان و رسانه ها و آشنایی نزدیک تر این خبرنگاران با خط تولید شنبه بیست و هشتم خردادماه در قالب برنامه تور رسانه ای از این مجتمع عظیم صنعتی بازدید نمودند .
طبق آماری که ستاد مبارزه با قاچاق در سال ۹۷ منعکس کرده است، حجم قاچاق لوازم خانگی فراتر از ۲/۲ میلیارد دلار در سال برآورد شده است که حداقل ۸۰ هزار فرصت شغلی را از بین برده است. گردش مالی در این بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است و براساس مستندات وزارت صنعت برای ایجاد یک شغل در حوزه لوازم خانگی ۱۱۹ میلیون تومان بودجه لازم است.


قیمت سمند EF۷ امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ به ۳۵۲ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۱۱ به ۲۰۵ میلیون تومان رسید.
خودروی جدید ایران خودرو قرار بود عصر دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی شود که برنامه رونمایی به دلیل عدم حضور وزیر به تعویق افتاد اما اعلام شده است به‌زودی این خودرو رونمایی می‌شود.
قیمت پراید ۱۱۱ امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ به ۲۰۳ میلیون تومان و دنا تیپ یک به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.
ما ۱۴ بازار داریم که چهار مورد آن مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است ۱_ کالاهای منبع، ۲_ کالاهای واسطه‌ای، ۳_ بازار خدمات و ۴_ بازار ماشین‌آلات. ما در بازار و بخش تولید یک بحث گرانی را داریم و یک بحث گرانفروشی را تجربه می‌کنیم.