اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

طبق قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان که منجر به تحریک سمت عرضه نوآوری و ایجاد تعداد زیادی استارتاپ و شرکت دانش بنیان شد؛ اکنون زمان آن است با بازبینی در قانون، سمت تقاضای نوآوری و فناوری یعنی صنایع بزرگ و پیشرو در کشور را تقویت کنیم.
قائم مقام و عضو هیات عامل سازمان ایمیدرو از الزام افزایش سرمایه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته به این سازمان حداکثر تا 2 ماه آینده خبر داد.
طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد.
بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی تمامی صنوفی که معاملات بیش از ۱۵ میلیون تومان را ثبت می‌کنند ملزم به دریافت کارت ملی خریدار و احراز هویت او هستند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت در حمایت از بازار سرمایه اهتمام جدی دارد و توصیه میکنم کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حتما باید حوصله به خرج بدهند و نباید بگذارند دیگران از کم حوصلگی آن‌ها سوء استفاده کنند.
بانک ملت با سرمایه جدید، مجددا افزایش سرمایه می دهد. این افزایش سرمایه از 207هزار به 300هزار و از محل سایر اندوخته ها است. این اتفاق خوبی است که قیمت تئوریک را کاهش می دهد و قیمت رقیق می شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بصورت ویدئویی برگزار شد، نکات ارزنده و قابل تاملی را مطرح کردند که حقیقتا نسخه شفابخش دردهای کشور در مقطع کنونی شناخته می شود.

طرح گشایش اقتصادی دولت اقدام تازه دولت تدبیر و امید برای پیش فروش نفت و از طریق ان جبران کسری بودجه دولت است.دولت میتواند با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش فروش نفت تراز تجاری کشور را بهبود ببخشد.
کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با پرسون:

طرح گشایش اقتصادی دولت راه‌گشا نیست

یک اقتصاددان گفت: روش بدهی دولت به بانک مرکزی به هیچ عنوان روش به صرفه ای نیست چون ما داریم آینده فروشی می کنیم.

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: کمتر از دو ماه از تشکیل مجلس جدید گذشته و کمتر از یک ماه است که کمیسیون‌های تخصصی هنوز به طور کامل شکل نگرفته اند. با این حال بیش از ده مورد طرح‌های دو فوریتی در مجلس مطرح شده است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت و گو با پرسون:

تولید مسکن در کشور متناسب با نیاز واقعی جامعه نیست

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مشکل اصلی بازار مسکن در حوزه خرید و اجاره، کمبود تولید مسکن است و در حال حاضر تولید مسکن در کشور متناسب با نیاز واقعی جامعه کاهش پیدا کرده است.

پرسون گزارش می دهد؛

آشنایی با واقعیت بازی انفجار

با توجه به آن که در بازی انفجار گاهی پول های زیادی جا به جا می شود و نود درصد مخاطبان این بازی در داخل کشور هستند سوال پیش می آید که چه کسانی از این بازی سود می برند؟