درآمد حاصل از فروش نفت افزایشی شد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: وصول حاصل از فروش نفت و میعانات و درآمد حاصل از مالیات در۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۸۰ و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
تصویر درآمد حاصل از فروش نفت افزایشی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سیداحسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 31 تیر وضعیت مالی دولت در سال 1401 تهیه شد و پایان سال وضعیت مجامع و شرکت های زیادی مشخص شد.

وی ادامه داد: مهار تورم بعد از افزایش قیمتها در اردیبهشت و خرداد از اولویت های جدی رییس جمهور بود که تا پایان سال باید در اولویت ستاد اقتصادی دولت قرار بگیرد عملکرد دولت در 4 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد دولت تا حد خوبی در جبران کسری بودجه موفق بوده است.

خاندوزی از رشد 48 درصدی درآمدی منابع بودجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 16 درصدی هزینه ها خبر داد و گفت: دولت روی این موضوع متمرکز بود تا بتواند درآمد پایدار بیشتری کسب کند.

وی اضافه کرد: این یعنی جبران کسری بودجه در دستور کار دولت بود و در 4 ماهه نخست امسال محقق شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در قانون بودجه سال 1401، شاهد افزایش 580 درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در 4 ماهه نخست امسال بودیم و این موارد از موارد ذیل تبصره 14 بود و این باعث شد دولت با تنخواه کمتری وضعیت مالی خود را سامان دهد.

407589