اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه دولت برنامه‌ای برای تدوین لایحه تغییر ساعت کار ندارد، گفت: دولت اختیار دارد که ساعت دستگاه‌های زیر مجموعه خود را به گونه‌ای تنظیم کند که استفاده بهینه انرژی محقق شود.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده که برای نظم‌بخشی هرچه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی انجام خواهد شد.
از این رو به خانوار دهک اول تا پنجم که دارای فرزند دارای اختلال رشد هستند یارانه یک میلون تومانی و برای دهک های ۶ و ۷ که دارای کودک سوءتغذیه ای هستند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه غذایی دولت برای کودکان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.
در یک نامه تازه، سلمانی، معاون امور مجلس در وزارت اقتصاد، از رئیس کل گمرک خواستار بررسی درخواست تعدادی از کارکنان گمرک برای افزایش حقوق و برقراری فوق العاده خاص پرسنل مذکور شده است.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از به‌روزرسانی سامانه رفاه ایرانیان و اطلاعات خانوارها پس از ۲ سال خبر داد و گفت: شناسنامه اقتصادی خانوار به‌روز شده و دقت بالای «وسع‌سنجی» اعتراضاتی که در حوزه دهک‌بندی مطرح بود، را به‌ شدت کاهش داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رتبه ۱۹ ایران در اقتصاد دنیا نوشت تولید ناخالص داخلی ایران به ۱.۸۱ تریلیون دلار رسیده است.
مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات سبد ۱۱ قلمی غذایی برای حمایت از خانوارهای مشمول در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.
آخرین اخبار مبنی بر احتمال پرداخت یارانه معیشتی جدید توسط دولت به مناسبت دهه فجر و ۲۲ بهمن، برخی افراد را مطلع ساخته است. همچنین، منابع معتبر افزایش چشمگیری در مبلغ یارانه معیشتی را اعلام کرده‌اند.
معاون تربیت و آموزش ارتش از پرداخت وام خوداشتغالی به سربازان تا سقف ۳۰۰میلیون و در حوزه‌های کارآفرینی تا سقف ۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ما براساس نوع کار و نیاز به تجهیزات هر حرفه، مبلغ وام را در نظر گرفتیم و براساس طبقه‌بندی نوع شغل‌ها که کارآفرینی بالاترین مقطع است تا مراحل کارگاهی که بخواهد شروع شود ما سقف وام را تا ۴ میلیارد تومان ارتقا دادیم.
محمود حسنلو به آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اشاره کرد و گفت: فرآیند تقسیم ارث متوفیان سهام عدالت بین وراث از طریق سامانه «میراث» در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: حداکثر عیدی که می توان امسال پرداخت کرد یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است که این رقم باید تصویب شود اما یک میلیون تومان قطعی است.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: کارفرمایان نباید عیدی کارگران را به سال بعد موکول کنند و در صورت امکان با حقوق بهمن ماه عیدی را به دست کارگرانشان برسانند.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، گفت: برای سال آینده ‎بانک مرکزی، ۸ بانک را در مسیر اصلاح قرار داده است و طبق تاکید دکتر فرزین، بانکی که اصلاح نشود منحل خواهد شد.