اقتصاد کلان

اخبار اقتصاد کلان ایران اعم از تورم، اشتغال، بودجه، سیاست‌های پولی و مالی، نقدینگی، حقوق و دستمزد و ... را در حوزه اقتصاد کلان پرسون بخوانید.

رییس جمهوری گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته در هفته‌های آینده با خرید واکسن و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کمیسیون صنایع به موضوع گرانی بی‌ضابطه مواد شوینده ورود کرده و با برگزاری جلسه با تولیدکنندگان مواد شوینده و بازدید از این واحدها میزان افزایش هزینه‌های تولید آنها را بررسی می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

بودجه 1400 و عدم بهبود شرایط اقتصادی

از نگاه مجلس شورای اسلامی محتوایی که در لایحه بودجه 1400 ارائه شده است نمی‌تواند مشکلات، محدودیت‌ها و شرایط خاص مدنظر برای بهبود شرایط اقتصادی در سال ۱۴۰۰ را از رویکرد و نگاه بودجه نویسی تأمین کند و باید تغییرات اساسی در آن شکل بگیرد.
رییس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: نام و یاد همچنین راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود، ان شاالله همیشه ادامه پیدا می‌کند ضمن آنکه قطعا از ترور سردار سلیمانی حتما ضرر خواهد کرد.
فرشاد مومنی اقتصاددان و استاد دانشگاه گفت: منابع حاصل از فروش نفت و اموال در مجموع در سال 1400 به قاعده‌ی آنچه در سند لایحه آمده از دو برابر آنچه در سند سال 1399 بود بیشتر می‌شود. این یک علامت جدّی حرکت به سمت انحطاط است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مطرح کرد:

جزئیات نامه رئیس جمهور به مجلس برای اصلاح لایحه بودجه + متن نامه

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: رئیس جمهور، امروز طی نامه‌ای به دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد، تراز منابع و مصارف لایحه بودجه اصلاح شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: توصیه رئیس جمهور این است که دولت با حضور فعال در کمیسیون‌های تخصصی، تلفیق و صحن مجلس بتواند نظرات دولت و مجلس را درباره بودجه به هم نزدیک کند.
رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: شما دست سردار ما را قطع کردید و باید پای شما را از این منطقه قطع کنیم، تا پایتان را از منطقه قطع نشود ما انتقام نهایی را نگرفتیم.
استاندار ارزروم کشور ترکیه بر افزایش مراودات تجاری و اقتصادی با ایران به خصوص استان آذربایجان شرقی، تاکید کرد و گفت: به دنبال ایجاد خط پروازی بین تبریز - ارزروم هستیم.