بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزاری انتخابات مجامع استانی را بدون تصویب اساسنامه و ایجاد زمینه مشارکت واقعی مردم را غیرقانونی خواند.

جلسه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه به صورت آنلاین برگزار و مقرر شد طی ۴۸ ساعت آینده ۲۴ هزار میلیارد تومان به منظور انتشار اوراق وارد بازار سرمایه شود. از همین رو شاهد ورود هوشمندانه هلدینگ ها و خرید سهام در بازار از سوی آنها خواهیم بود.
صندوق‌های دولت در مدار مثبت قرار گرفتند و سبزپوش شدند.
یک اقتصاددان ضمن رد کلیت بسته اعتباری با پشتوانه سهام عدالت، عنوان کرد: خود سهام عدالت مبنای عقلی چندانی نداشت و از الگوی عمومی‌سازی اقتصاد به جای خصوصی‌سازی اقتصاد در بلوک شرق سابق تبعیت می‌کرد و جالب بود که ارزش سهام تمامی شرکت‌ها فارغ از میزان دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و میزان سود یا زیان‌دهی‌شان یکسان بوده و حتی سود هم بعد از ۱۴ سال یکسان توزیع شده است
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توافق و لغو تحریم‌ها در بلند مدت باعث ارتباط عادی ایران با کشورهای دنیا، افزایش حجم فروش و صادرات شرکت‌های ایرانی صادرکننده مانند، پتروشیمی‌ها، فولاد و صنایع مرتبط با نفت و گاز می‌شود.
بر اساس تکلیف مندرج در ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، تعیین مصادیق اقداماتی که نوعاً منجر به ایجاد ظاهری گمراه‌کننده از روند معاملات در بورس‌ها یا ایجاد قیمتهای کاذب یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار می‌شوند، وظیفه سازمان است.
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت پاکسان (شپاکسا) اجرایی شد.
بازار سرمایه امروز هم مانند روزهای گذشته روندی کاهشی داشت و هم شاخص بورس و هم شاخص فرابورس نزولی بودند.
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان؛

بیش از 73 میلیون سهم در بورس منطقه داد و ستد شد

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان گفت: در هفته گذشته (14 تا 18 فروردین‌ماه) 73 میلیون و 958 هزار و 731 سهم و حق تقدم سهام در بورس منطقه زنجان معامله شد.
دویست و شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، گزارشی از پیشرفت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی و خدمات عمومی کشور ارایه کرد.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد آخرین وضعیت واریز بخش دوم سود سهام عدالت گفت: در بازار سرمایه کسی پول ندارد که از جیب خود پرداخت کند، منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

یکی از عوامل وضعیت موجود بورس، مداخله دولتی بوده،‌ راه‌حل اتفاقا در سلب این مداخله است. تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه باعث شده تا ثبات از بازار رخت بربندد و اگر قصد آن است تا سرمایه‌گذاران در بلندمدت به سمت بازار سرمایه گسیل شوند، باید عاملی را که این ثبات را کمرنگ کرده است، از بین برد.
مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود مرحله دوم سهام عدالت به محض دریافت از شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب مشمولان واریز می‌شود.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند ریزشی با ۹۱۵۱ واحد کاهش همراه شد.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در مورد تکلیف سهام عدالت متوفیان در مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت توضیح داد: وراث متوفیان سهام عدالت برای تعیین تکلیف این سهام باید به مراجع قضایی مراجعه کرده و گواهی حصر وراثت را اخذ کنند. در این شرایط می توانند در مجامع شرکت کنند در غیر این صورت امکان حضور در مجامع را نخواهند داشت.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌و‌گو با پرسون تشریح کرد؛

جزئیات دقیق اعطای کارت‌های اعتباری به مردم/ امکان برداشت پول از کارت ها وجود دارد؟

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: با توجه به نوع تضمین و پشتوانه کارت اعتباری که سهام عدالت و یا یارانه نقدی است و همچنین تعداد خانوار، کارت‌های مختلفی صادر می‌شود.