بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

رضاپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش دوم

نهادهای مالی باید عملکرد شفاف خود را منتشر کنند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: انتشار صورت حساب‌های سازمان بورس مشوق خوبی برای سایر نهادهای اثرگذار که به نحوی با منافع عمومی و یا فضای اقتصادی کشور در گیر‌اند، می‌باشد و در فضای اقتصادی اثرات مثبتی از طریق بررسی فعالیت‌های مدیران و یا کارکنان شرکت‌ها دارد. 
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۳۲۴.۶۵ واحد بسته شد.
خسروشاهی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

ثبات اقتصادی در کشور عامل بهبود بازار سهام است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر فضای اقتصادی آرام باشد و زیرساخت‌های بین المللی فراهم شود؛ شرکت‌های ایرانی ظرفیت مناسبی برای صادرات دارند. گشایش‌های بین المللی سبب کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تأمین آسان ارز و مواد اولیه می‌شود.
رضاپور در گفت‌و‌گو با پرسون؛/ بخش اول

جذب اعتماد سرمایه گذاران بورسی در گرو آرامش سیاسی کشور

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: آرامش سیاسی ناشی از برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف موضوعات بین‌المللی مانند برجام در کوتاه مدت می‌تواند روند اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد.
جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۱ درصد بالا آمد در حالی که نیکی ژاپن با رشد ۰.۵۵ درصدی روبرو شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه تجارت‌ نو برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، سه شنبه ۱۸ خرداد، با حضور ۹۲٫۷۱درصدی سهامداران این شرکت بیمه‌ای برگزار و به ازای هرسهم ۱۲۱ریال سود تقسیمی برای سهامداران در نظر گرفته شد.
شاخص کل بورس امروز بسیار پرنوسان شد و در حالی که در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد کاهش یافته بود که در ساعات پایانی به یک میلیون و۱۴۴ هزار واحد رسید، اما دوباره روندی نزولی به خود گرفت.
به دنبال تصمیم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد

پیرو تصمیم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برای انتشار صورت های مالی تصویب شده سال ۹۹ این سازمان، صورت های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور مشاهده عموم برای نخستین بار منتشر شد.
امروز ۱۰ ماه از شروع ریزش بازار سهام از قله دو میلیونی می‌گذرد. در این مدت فرازونشیب‌های زیادی پیش روی سهامداران قرار گرفت و ۴۴ درصد از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. روند معاملات روزهای اخیر اما حکایت از آن دارد که می‌توان به رشد قیمت‌ها در ماه‌های پیش‌رو امیدوار بود. امیدواری یادشده تا حد زیادی تحت تاثیر عواملی همچون نرخ دلار و نتیجه مذاکرات قرار دارد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه مجمع سالانه خبر داد:

صورت های مالی تصویب شده سال گذشته سازمان بورس برای عموم مردم منتشر خواهد شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار صورت‌های مالی تصویب شده سال ۹۹ سازمان بورس و اوراق بهادار برای مشاهده عموم خبر داد و گفت: در راستای ارتقای شفافیت، صورت های مالی تصویب شده سال گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار برای نخستین بار؛ برای مشاهده عموم مردم و فعالان بازار منتشر خواهد شد.
در حالی که حدود سه ماه از واریز بخش نخست سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ گذشته است، بخش دوم سود هنوز واریز نشده و هر بار وعده جدیدی در مورد زمان یا نحوه واریز این سود اعلام می‌شود.

شاخص کل بورس در نخستین ساعت معاملات و تا زمان تنظیم این خبر با رشد ۵ هزار و ۲۱۲ واحدی روبه‌رو شد.
با توجه به وضعیت مناسب مالی شرکت بیمه کوثر در سال گذشته و شرایط مساعد فعلی، پس از گرفتن مجوز از بیمه مرکزی و تایید هیات‌مدیره به زودی شاهد افزایش سرمایه خواهیم بود.
بر اساس بررسی‌های اتاق ایران درحالی که سال گذشته در چنین روزهایی بازار سرمایه بالاترین بازدهی را ثبت کرده بود، حالا کمترین بازدهی را با منفی ۱۸ درصد داشته و از طلا و ارز زیان‌بارتر بوده است.

در هفته گذشته سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود پنج درصد رشد را ثبت کرد و ۴۱۴ هزار تومانی ارزش آن افزایش پیدا کرد.

بزرگ‌ترین شرکت تامین سرمایه کشور به مجمع رفت؛

تحقق 12.5 هزار میلیارد ریال سود در سال مالی 1399

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه نوین روز ‌سه‌شنبه 11 خردادماه سال جاری با حضور اکثریت سهامداران،حسابرس و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل این شرکت برگزار شد.