بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

رئیس سازمان بورس تشریح کرد:

آخرین وضعیت تغییر دامنه نوسان

دهنوی گفت: دامنه نوسان، حجم مبنا و... جز از زیرساخت های بازار هستند و هرکدام باید با اجزای دیگر دیده شوند، تغییری که داده میشود هم برای همیشه باشد نه اینکه طرحی انجام دهیم و بعد تغییر داده شود.
در بازار سرمایه امروز ارزش معاملات شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی از رقم ۱۶۵میلیارد تومان عبور کرد.
بدیهی است در صورت عدم سجامی شدن تا تاریخ ابلاغ شده محدودیت در ارائه خدمات به ایشان صورت خواهد گرفت و کدهای معاملاتی مذکور تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود می‌شود.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مزیت دیگر ابزار مشتقه نیز کاهش ریسک سرمایه‌گذاران است، به این ترتیب که سرمایه‌گذار می‌تواند در کنار خرید سهام، اوراق مشتقه آن را نیز بر مبنای قیمت سهم و شرایط در سمت خرید یا فروش خریداری کند.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند معاملات بورس در هفته جاری را مورد پیش بینی قرار داد و گفت: با توجه به رشد نسبی قیمت سهام شرکت ها و نزدیک شدن آنها به سطوح مقاومتی، ممکن است تا حدودی شاهد وجود نوسان در بازار سهام باشیم اما این موضوع باید مدنظر باشد که هیجان سهامداران در تصمیم گیری ها، ارائه پیش بینی دقیق از روند این بازار کمی دشوار است.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۳۶۹.۰۹ واحد بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۹.۸۴ واحد بسته شد.
معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران به سؤالات در شبکه‌های اجتماعی در خصوص وجود ابهام در زمینه بازگشایی نماد شرکت پالایش، پاسخ داد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۸.۰۱ واحد بسته شد.
ارزش روز سهام عدالت در معاملات امروز بازار سهام با افت شدید همراه بود.
خسروشاهی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد:

دلایل سبز شدن اخیر بازار سرمایه چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بحث اقتصاد تورمی، افزایش نقدینگی در کشور و روند صعودی قیمت کالاهای اساسی در بازار جهانی سبب رشد اخیر بازار سهام شده است. 
رئیس سازمان بورس خبر داد:

شکسته شدن انحصار مجوز کارگزاری

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از شکسته شدن انحصار مجوز کارگزاری خبر داد و افزود: پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید صادر شد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد برداشته شد.
بورس کالا تجلی‌گاه خواسته‌های تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است و در این بازار است که همه فعالان بازار، نیازهای خود را در یک فضای رقابتی، شفاف و قانونمند مطرح می‌کنند.
طبق این مصوبه، پنج درصد از دارایی اشخاص در نمادهای «کبورس»، «نبورس» به نماد اصلی شرکت بورس تهران، یعنی «بورس» و از نمادهای «اکالا»، «نکالا»، «تکالا» به نماد اصلی شرکت بورس کالا، یعنی «کالا» و از نمادهای «انرژی1»، «انرژی2» به نماد اصلی شرکت بورس انرژی یعنی «انرژی3» انتقال ‌می‌یابد.
یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: خاندوزی زوایای مختلف بازار سرمایه را می‌شناسد، به بازار سرمایه و نقاط قوت و ضعف این بازار مسلط است، می‌داند که شرکت های بسیار بزرگی خارج از بازار سرمایه هستند که پتانسیل بورسی شدن را دارند.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۲ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۸.۰۱ واحد بسته شد.
مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد؛

رد شایعه آغاز فروش سهام عدالت

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار با رد خبر منتشر شده مبنی بر آغاز فروش سهام عدالت از روز شنبه اعلام کرد که این موضوع با توجه به شرایط حاکم بر بازار به صورت بلوکی انجام خواهد شد.