معاملات اوراق بدهی رونق گرفت

در یک هفته اخیر که روند تغییرات ارزش معاملات سهام نزولی بود، سهم اوراق بدهی از معاملات بازار سهام افزایش چشمگیری یافته است. همچنین در تیرماه نسبت به ماه گذشته سهم اوراق از معاملات کل بازار بیشتر بوده است.
تصویر معاملات اوراق بدهی رونق گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، در 17 روز معاملاتی تیر ماه، به طور میانگین ارزش روزانه معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 27 هزار و 667 میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته افت 18 درصدی داشته است. با این حال، با توجه به افت ارزش معاملات سهام، سهم اوراق از معاملات بازار از 43 درصد در خرداد به 59 درصد در تیرماه رسید.

در هفته اخیر نیز به طور میانگین 81 درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت. در این هفته، بیشترین رقم معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه به روز یکشنبه اختصاص داشت که بیش از 71 هزار میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات اوراق بدهی در روز سه‌شنبه 76 درصد از معاملات بازار سهام را شامل می‌شد. روز چهارشنبه سهم معاملات اوراق بدهی در بورس به 78 درصد رسید و روز شنبه 79 درصد از معاملات بازار را تشکیل می‌داد.

روز یکشنبه ارزش معاملات اوراق به 71 هزار و 228 میلیارد تومان رسید که 93 درصد از معاملات بازار ثانویه را شامل شد.

افت ارزش معاملات سهام

در هفته اخیر شاهد کاهش ارزش معاملات خرد سهام بودیم. روز یکشنبه نیز ارزش معاملات خرد با افت 9 درصدی به 2 هزار و 767 میلیارد تومان سقوط کرد.

در دو روز ابتدایی هفته شاخص بورس در مجموع بیش از 21 هزار واحد نزول کرده است.

406231

مطالب مرتبط