بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

پیش‌بینی پذیری اقتصاد، زنجیره به‌هم پیوسته‌ای از عوامل و مؤلفه‌های متعدد است که از طریق آن بازارها می‌توانند افزون بر رسیدن به ثبات بیشتر، توسعه یابند و بازیگران این بازارها نیز با داشتن چشم‌انداز روشن، با آسودگی وارد بازار شوند و به اهداف سرمایه‌گذاری خود برسند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر نظر وزارت اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود؛ ظرف دو هفته می‌توان این طرح را در صحن مجلس به تصویب رساند و بعد از آن تأیید شورای نگهبان گرفته شود و به راحتی می‌توان ظرف یکی دو ماه آینده این طرح را نهایی کرد.
بیش از دو سال است که زمزمه عرضه خودرو در بورس کالا به گوش می رسد و با وجود آنکه صحبت های اخیر معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالا از پیشروی این طرح حکایت دارد اما هنوز جزئیاتی که باید توسط مجلس تعیین شود، مشخص نیست.
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

مهم‌ترین مزیت علی رستمی این است که وی از بدنه شستا است و با تمام تهدیدها، فرصت‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های شستا آشنا است. رستمی پس از سکان‌داری شرکت معدنی املاح ایران راهی معاونت برنامه‌ریزی شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین شد و به‌ عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه تاصیکو سند راهبردی این هلدینگ را کلید زد.

شاخص کل بورس در دومین ساعت معاملات امروز ۱۱ آبان با رشد همراه بود.
بازار سرمایه یا جیب دولت و شرکت‌های دولتی یا بانک دولت هرچه که هست معلوم است ماهیت خود را از دست داده، مدت‌هاست که این بازار با وعده‌های مسئولان منتظر بهبود اوضاع است، اما هر بار مسئولان دهان باز می‌کنند و وعده بهبودی می‌دهند این بازار بیش از قبل تشنج کرده و خون بالا می‌آورد! محمد عشقی، رئیس سازمان بورس که ریاستش با اما و اگرهایی همراه بوده هم گفته قرار است سرخی بازار کمتر شود.
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۲.۶۱ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۶۴۷.۰۸ واحدی بالا رفت.
شاخص کل بورس در سومین روز هفته به مدار رشد بازگشت و با جهش ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحدی بر پله یک میلیون ۳۶۱ هزار و ۴۰۶ ایستاد.
اتفاق‌های سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم نسبت به بازار سرمایه شد و من این حق را به آنها می‌دهم تا نسبت به سرمایه‌های خود نگران باشند، اما با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک شخص حرفه‌ای در نهادهای مالی و این حوزه، اعلام می‌کنم جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی بازار سرمایه شرایط بسیار خوبی است.