بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدیر عامل شرکت توسعه و آموزش بورس گفت: گام اول در راستای تشکیل یک تشکل از مدرسان بازار سرمایه است که در آینده این تشکل مسئول پایش، رسیدگی به تخلفات خواهد بود.
شاخص کل بازار بورس امروز در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.
روند نزولی در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و شاخص کل بورس برای دومین روز متوالی باز هم قرمزرنگ شد.
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اظهار داشت: پرداخت سود به سهامداران روش غیر مستقیم سهام عدالت در روز اول اسفند خواهد بود.
بازار سرمایه امروز برخلاف انتظار به ایستگاه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سقوط کرد.
سرانجام بخشی از مصوبه حمایتی دولت از بورس که به اصلاح بودجه برای کاهش تعرفه گاز پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و شرکت های فولادی اختصاص داشت، در قالب نامه ای از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس ارسال شد که براساس این اصلاحیه، صندوق های پیشرفت و عدالت استانی قربانی شد و اعتبارات آن از 66 هزار میلیارد تومان به 26 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
هادی حق‌شناس به بررسی وضعیت اقتصاد پس از احیای برجام پرداخت و گفت: در صورت احیای برجام بدون شک ما شاهد کاهش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف خواهیم بود اما نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها به اندازه دو واقعه قبلی سقوط پیدا کند.
تصمیمات دولتمردان متغیر اصلی‌‌ای است که امروز بازار سرمایه و سهامداران را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این رو دولتمردان باید با درنظر گرفتن این مسائل انعطاف بیشتری در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این نهاد سرمایه‌ای داشته باشند.
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تمام جلسات شورای عالی بورس هر ماه به صورت منظم برگزار شده و طی برگزاری ۵ جلسه فوق، تصمیماتی در راستای بهبود بازار سرمایه و حمایت از سهامداران در دستور کار این شورا قرار گرفته است.