بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

در معاملات روز چهارشنبه شانزدهم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 6 هزار و 579 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 402 هزار و 824 واحد رسید.

از میان ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، همچنان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند. در این راستا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای مرتبه چهارم اعلام کرده است که شرایط برای پرداخت سود افراد مذکور فراهم است.
گروه صنعتی ایران خودرو در عرضه بعدی خود در بورس کالا دست پر حاضر می‌شود و این بار ۲۱۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و تارا دستی و اتوماتیک را در تالار خودرو عرضه می‌کند. از این تعداد ۱۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵۰۰ دستگاه تارا است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: قسط اول سود ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت تا پایان آذر برای هر نفر واریز می‌شود.
مصوبه دولت درخصوص واگذاری سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران ابلاغ شد.
معاون وزیر اقتصاد از افزایش ارزش سبد سهام عدالت تا مرز ۷۰۰ تا ۸۰۰هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: در زمان حاضر هر سهام عدالت که با قیمت یک‌میلیون تومان واگذار شده بود حداقل ۲۰میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰هزارتومانی هم الان بین ۸ تا ۱۰میلیون تومان است.
احسان حیدری، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند در برنامه زنگ پایان چهارشنبه به بررسی شرایط جاری بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداخت.