بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

هایما 8S که در سایت ایران‌خودرو خراسان به تولید می‌رسد، با عرضه در بورس کالا برای اولین بار وارد بازار کشور خواهد شد.  

شاخص بورس تهران در جریان معاملات امروز خود 2 هزار و 840 واحدی منفی شد تا با رسیدن به محدوده 61 درصدی فیبوناچی موج قبلی از منظر تکنیکالی خودی نشان داده باشد که این موضوع کمی از سرعت رشد شاخص را گرفت.
مدیر پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سود سهام عدالت واریز نشده، می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی خود، در لیست واریزی‌های جدید قرار بگیرند.
حسین قشمی گفت: افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سود سهام عدالت واریز نشده، می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی خود، در لیست واریزی‌های جدید قرار بگیرند.
بورس در معاملات ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱ با رشد ۲۰۰۱۲ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۲۷۳ واحدی قرار گرفت.
بورس کالا فردا، چهارشنبه ۲۳ آذر و شنبه آینده ۲۶ آذر به ترتیب میزبان عرضه ۲۰۰۰ دستگاه تارا و۲۰۰۰  دستگاه پژو ۲۰۷ متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود.

خودرویی‌ها در طی هفته‌های اخیر اوضاع بهتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند و حالا به نظر می‌رسد مسیر حرکت پول‌ها از خودرویی‌ها به سمت گروه‌های بانکی منتقل شده است.
در معاملات روز دوشنبه بیست و یکم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 20 هزار و 12 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 409 هزار و 373 واحد رسید.

درحالی که قرار بود بخش نخست سود سهام عدالت تا پایان ماه جاری به حساب مشمولان واریز شود، آخرین اخبار از تعویق این فرآیند حکایت دارد و زمان پرداخت آن مشروط به زمان پرداخت سود از سوی شرکت‌ها شده است.
سومین عرضه خودروی (لاماری ایما) در بورس کالای ایران از روز دوشنبه ۲۸ آذر تا پایان روز همان روز انجام می‌شود.

در روزهای معاملاتی هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد سهام روند صعودی داشت و میانگین روزانه آن بیشتر از هفته پیشین بود. اما رشد معاملات خرد با افت شاخص کل و تداوم خروج پول حقیقی از بازار همزمان بود.

اقتصادنیوز: شاخص‌کل بورس اوراق‌بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته‌جاری بیشترین میزان ریزش در طول هفته اخیر را به‌ثبت رساند و با افت ۶‌هزار و ۵۷۹‌واحدی تا محدوده یک‌میلیون و ۴۰۲‌هزار‌واحدی ریزش کرد. بنا بر این اکنون صدای هشدار در بورس تهران بلندتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.