بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

گروه صنعتی ایران خودرو قرار است، فردا ۱۱ دی در مجموع ۴۵۰۰ دستگاه خودرو را در بورس کالا عرضه کند.
امروز شنبه دهم دی ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل پس از 5 روز ریزش کرد و با کاهش 56 هزار و 819 واحدی تا سطح یک میلیون و 590 هزار و 495 واحد پائین آمد. .

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.
رشد 70 هزار واحدی شاخص بورس تهران و رشد 13 هزار واحدی شاخص هم وزن در روز چهارشنبه هفته گذشته، بازار سرمایه را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت. ارزش بازار بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه به رقم 6 هزار و 96 هزار میلیارد تومانی رسید و ارزش معاملات نیز در رقم 11 هزار و 891 میلیارد تومانی ایستاد.
با به پایان رسیدن آذر ماه، رکورد ثبت نام سامانه سجام در 12 ماهه سال قبل، طی 9 ماه گذشته از سال جاری شکسته شد. تحلیل گران معتقدند عرضه خودرو در بورس کالا موجب روی آوری بخشی از مردم به بورس شده است. دلیل دیگری که در این خصوص بیان می شود، واریز سود سهام عدالت است که موجب ثبت نام افرادی شده که سهام عدالت دارند اما در سامانه سجام ثبت نام نکرده بودند.
شاخص‌های بورسی امروز هم روندی صعودی را به ثبت رساندند و هرسه شاخص کل بورس، شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص فرابورس سبزرنگ ماندند.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در هشداری پیامکی به همه مشمولان سهام عدالت، آنان را از ارسال شماره حساب بانکی یا هر گونه اطلاعات فردی برای دریافت سود سهام عدالت برحذر دانست.
اهالی بازار سرمایه مواضع ناهماهنگ را به عنوان یک نگرانی جدی برای روزهای آینده می‌دانند و ممکن است هر لحظه در خصوص بازار سرمایه و بودجه از این دست اتفاقات رخ دهد.
شاخص کل بورس امروز با بیش از ۳۰ هزار واحد افزایش توانست به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.