بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت این بازار طی یک ماه اخیر بر این نکته تاکید کرد که برنده بازدهی در بازار سرمایه افرادی هستند که در این بازار به بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، البته به شرط اینکه سهام بنیادی خریداری کنند.
بازار سرمایه دیروز برخلاف روزهای گذشته صعودی بود. شاخص کل بورس تهران که روز دوشنبه کانال ۲میلیون واحد را از دست داد در پایان معاملات روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۷تیر) با ۴۳هزار و ۱۲۲واحد افزایش (۲.۲درصد افزایش) تا رقم یک‌میلیون و ۹۹۹هزار واحد صعود کرد.  همچنین، شاخص کل فرابورس به کانال ۲۶هزار واحد بازگشت.
وزارت اقتصاد با تأکید بر اینکه بازار سرمایه و بازگشت اعتماد مردم به این بازار برای دولت سیزدهم در اولویت است، اعلام کرد: اصلاح آیین‌نامه تعیین نرخ خوراک به هیئت دولت ارائه شده و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح است و بعد از نهایی شدن به صحن دولت می‌رود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت و اثرات منفی آن در بازار سرمایه گفت: نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی امروز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.
ادامه روند نزولی در بازار سرمایه ادامه دارد؛ به طوری که شاخص کل بورس امروز ۲.۶۸ درصد نسبت به روز گذشته کاهش یافت.
عضو شورای عالی بورس با تاکید بر لزوم عرضه خودروی سواری در بورس کالا گفت: اگر شورای رقابت بر عرضه نکردن خودرو در بورس کالا اصرار داشته باشد، احتمال طرح این موضوع در مجلس و مستثنی کردن خودرو از تصمیمات شورای رقابت وجود دارد.