بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

مدیرعامل بورس تهران گفت: به زودی بازاری تحت عنوان «بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای» فعال می‌شود که در این بازار، بورس تهران پذیرای پروژه‌های بزرگ و متوسط با استانداردهای حرفه‌ای حسابداری خواهد بود.
کارشناس بازار سرمایه گفت: روزهای کم نوسان بورس همچنان ادامه دارد و نه در سمت خریداران و نه فروشندگان قدرت چندان بالایی را شاهد نیستیم که همین موضوع اجازه صعود یا نزول خاصی را به بازار نمی‌دهد.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا غیرقانونی است؛ خودروسازان باید از دستورالعمل‌های شورای رقابت پیروی کنند و قیمت گذاری خودرو‌ها در شورای رقابت صورت گیرد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به برخورد جدی با مدرسان قلابی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دولت به هیچ عنوان دستکاری در بازار نداشته است، یکی از مراقبت‌های ما این بوده تا دولت دخالتی در بازار نداشته باشد که در این زمینه موفق عمل کردیم.
اگرچه شاهد ریزش مستمر قیمت خودرو ها در بازار به واسطه ی اعمال سیاست های تثبیت هستیم، اما به نظر می رسد خبر عرضه ی مجدد برخی خودروها با استفاده از ساز و کار بورس کالا، به عاملی برای توقف روند نزولی قیمت این خودرو ها در بازار آزاد تبدیل شده است.
شاخص کل بورس درحالی که در ساعات میانی معاملات توانست روند صعودی به خود بگیرد و تا دو میلیون و ۱۸۹ هزار واحد افزایش یابد، در ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در رقم دو ملیلیون و ۱۸۲ هزار واحد ایستاد.
ناظران بی‌طرف نسبت به رفت‌وبرگشت قیمت دلار از ۴۷ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان هشدار می‌دهند و می‌گویند افزایش سه هزار تومانی در این بازه زمانی کوتاه یکی از نشانه‌های شکل گرفتن «حمایت» در بازار ارز است. به‌قول حرفه‌ای‌ها این اتفاق وقتی رخ می‌دهد که یک بازار مالی در حال ریزش باشد و سرمایه‌داران عمده احساس کنند قرار است ضربه سختی را تحمل کنند
هرچند شورای رقابت عرضه خودرو در بورس کالا را تخلف دانست، اما شواهد حاکی از آن است که کم‌تر از یک هفته دیگر شاهد عرضه دیگنیتی در بورس کالا خواهیم بود.
رئیس سازمان بورس گفت: یکی از اولویت‌ها و مباحث جدی سازمان بورس مربوط به موضوع تامین مالی می‌شود. تامین مالی از بستر بازار سرمایه باید روان شود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد و امیدواریم تا سال آینده دستاورد خوبی درمورد این هدف داشته باشیم.