بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) بازار سهام، با ۱۶ هزار و ۲۴۹ واحد افزایش معادل ۸۱ صدم درصد به دو میلیون و ۱۸ هزار و ۱۹۲ واحد رسید.
در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با افزایش ۴۹۶ واحدی همراه شد.
بازار سرمایه امروز با افت بیش از 18 هزار واحدی در محدوده‌های قرار گرفت که در ابتدای سال جاری در آن قرار داشت.
یکی از بازارهایی که می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد بازار فرعی بورس کالاست. در این بازار املاک غیرمنقول نیز مورد مبادله قرار می‌گیرد قرار است به‌زودی نیز ۲۶ملک متعلق به دولت در قالب آپارتمان و مغازه در این بازار عرضه شود. این می‌تواند فرصتی برای سرمایه‌گذاران باشد.
ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای دیروز با ۸۶میلیارد تومان کاهش به ۲هزارو ۷۳۵میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد که ارزش معاملات خرد نسبت به روز سه‌شنبه ۳درصد نزول کرده است.
پس از ریزش در 3 روز پیاپی، امروز با رشد 7 هزار واحدی شاخص ، بازار از شوک خارج شد و رخ سبز پیدا کرد.
شاخص کل بورس امروز روند نزولی شدیدی داشت و با کاهش حدود ۵۱ هزار واحدی، روی دو میلیون و هزار واحد ایستاد.
دنیای اقتصاد نوشت: شاخص‌کل بورس تهران، اولین روز کاری هفته را با افت نسبتا شدیدی آغاز کرد، به‌طوری‌که در نیمه اولین ماه از پاییز نماگر اصلی، کاهش ۱۶هزار و ۸۰۰واحدی را تجربه‌کرده است.
رئیس سازمان بورس با اشاره به افتتاح بازار توافقی در فرابورس گفت: در نخستین گام، معاملات سه مجموعه در بازار توافقی فرابورس ایران، کلید خورد.
در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه روند نوسانی را تجربه کرد و در روزهای نخست روند نزولی داشت اما روزهای پایانی روند صعودی داشت و شاخص از حدود دو میلیون و ۹۷ هزار واحد به دو میلیون و ۶۴ واحد رسید.

پس از چالش‌های فراوان بر سر آرای صادر شده در هیأت داوری سازمان بورس در سال‌های گذشته، بالاخره با حکم دیوان عدالت اداری امکان ابطال آرای این هیأت در محاکم عمومی حقوقی فراهم شد.