بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

برای تاثیر بیشتر و بهبود واقعی حاکمیت شرکتی در بنگاه‌‌‌هایی که بخشی از سهام آنها متعلق به نهادهای دولتی و حاکمیتی است، تنها تصویب قوانین راهگشا نخواهد بود و اقدامات عملی و گزارش‌‌‌های شفاف دوره‌‌‌ای درباره اجرای آن قوانین می‌‌‌تواند اعتمادهای از دست رفته را احیا کند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه با ۷۱۹۱ واحد کاهش همراه شد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سامانه میراث که از هفته گذشته راه‌اندازی شده و به بهره برداری رسیده است آماده انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث است و در این مراحل نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست.
بازار سرمایه امروز روند نزولی نسبت به دیروز داشت و شاخص کل بورس با کاهش حدود ۱۰ هزار واحدی به دو میلیون و ۴۶ هزار واحد رسید.
خبر غیرمنتظره ابلاغ نرخ هفت هزار تومانی خوراک گاز به پتروشیمی‌ها برای پنج ماه ابتدایی سال، جریان دادوستد‌های بورس تهران در دو روز انتهایی هفته را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این وجود معاملات روز دوشنبه نشان داد، منفی‌های بازار خریدار دارد که این موضوع خبر از ارزندگی بازار می‌دهد.
آمار ها نشان می‌دهد ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری از مرز ۸۵۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. در حال حاضر ۵ میلیون ایرانی پول‌های خود را در این صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند. ارزش این صندوق ها در یک سال گذشته ۳۴ درصد رشد کرده است.
صندوق های سرمایه گذاری کارآمدترین صندوق ها برای سرمایه گذاری افراد غیرحرفه ای در بورس است که با بازار سهام آشنایی ندارند. یکی از انواع این صندوق ها صندوق های قابل معامله هستند که راحت ترین مسیر برای سرمایه گذاری افراد غیر حرفه ای است.
رئیس سازمان بورس اعلام کرد تا پایان امسال پذیره‌نویسی بورس بین‌الملل به عنوان پنجمین بورس ایران انجام و این بورس تاسیس می‌شود. قرار است این بورس در جزیره کیش ایجاد شود. برخی کشورهای منطقه نیز سهامدار آن خواهند بود.