بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

اقدامات انجام شده سال گذشته و عرضه اولیه و تبدیل شدن پرسپولیس و استقلال به سهامی عام بسیاری را امیدوار کرده و قرار بود در راستای واگذاری دارایی‌ها و مولدسازی، ۵۱ درصد سهام این دو باشگاه به صورت کنترلی و مدیریتی عرضه شود، اما طولی نکشید که عرضه کنترلی ۵۱ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتفی شد.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه) بازار سهام، با هزار و ۲۹۶ واحد کاهش معادل ۶ صدم درصد به دو میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۵۵ واحد رسید.
طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، وراث متوفیان سهام عدالت در صورتی که مدارک خود را تا اوایل اسفند امسال در سامانه میراث به ثبت برسانند می توانند سود سال های گذشته را دریافت کنند.
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که با تک نرخی شدن نرخ ارز رویه پیش‌بینی پذیری صنایع ارتقا می‌یابد و کارشناسان با کیفیت بهتری می‌تواند به تحلیل صنایع بپردازند، گفت: همچنین با این اقدام، بازار سهام نیز با چالش‌های متعددی مواجه نخواهد شد.
به‌زعم کارشناسان سیاست‌های انقباضی برای مهار تورم منجر به رکود در بازارها ازجمله بورس شده است؛ با این حال امیدواری‌هایی؛ یکی از جنبه رشدهای سنتی بازار سهام در زمستان و دیگری به‌دلیل طرح سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، برای رشد بورس در زمستان وجود دارد.