بورس

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مربوط به بازار سرمایه را در سرویس بورس پرسون دنبال کنید.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امسال نیز همانند سال گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله نخست آن تا پایان آذر پرداخت شد و برای مرحله دوم هم پیش بینی ما این است در اواخر سال پرداخت شود
کاهش نسبی تورم از ابتدای سال نیز در تغییر موضع سیاستگذار پولی و راهبری نرخ بهره بین بانکی به سطوح پایین‌تر و عقب‌نشینی بانک‌مرکزی اثرگذار بوده است. هر چند هسته سخت تورم افسارگسیخته ۴۰درصدی نیز پابرجا بوده و با وجود دنبال کردن کمپین شدید انقباضی بانک‌ مرکزی از ابتدای سال شاهد چسبندگی نرخ تورم در این سطح هستیم که دلایل ساختاری و بودجه‌ای متعددی می‌تواند داشته باشد.
رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌ها سهام عدالت درباره اختصاص سهام عدالت به جاماندگان گفت: درحال‌حاضر جاماندگان سهام عدالت شامل سه گروه هستند. حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر برگه سهام با مهر شرکت‌های تعاونی در اختیار دارند.
بازار سهام در روزهای اخیر با تداوم رکود نسبی و خروج پول حقیقی مواجه است. در این میان، برخی از ناظران معتقدند بازار در انتظار گزارش‌های 9 ماهه شرکت‌ها و همچنین در انتظار نهایی شدن قانون بودجه سال 1403 است.
وزارت اقتصاد تأکید کرد: این بودجه نه تنها هیچ سیگنال منفی به بازار سرمایه نداده بلکه بر خلاف آنکه بازار سرمایه همواره در زمان انتشار اخبار بودجه واکنش منفی نشان می‌داد، امسال روند متعادلی را دنبال کرد.
بازار سرمایه با گذران ۵ روز متوالی منفی، در روز یکشنبه توانست کمی از ریزش‌های خود را جبران کرده و به این ترتیب شاخص کل در فاز افزایشی قرار بگیرد. در این روز روند معاملات بورس سبب شد شاخص کل با افزایش هزار و ۱۰۵ واحدی، معادل ۰.۰۵ درصد رشد کند و به سطح ۲ میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی برسد. روند صعودی بورس ماندگار خواهد بود؟
بیش از ۳۰ میلیارد و ۶۹۰ میلیون برگه انواع دارایی مالی به ارزش حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان طی بیش از ۲ میلیون تعداد معاملات، در هفته گذشته در فرابورس مورد دادوستد قرار گرفته است.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه با ادامه روند نزولی و افت ۳۴۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۸۳ واحد قرار گرفت.