بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

استان کرمان در جنوب شرقی ایران، بیش از ۱۱ درصد از وسعت کشور را در برگرفته و نهمین استان پرجمعیت کشور و نخستین استان پهناور ایران است. مجتمع فرآوری پارس بال در شهرک صنعتی خضرای کرمان، از جمله شرکت های موفقی است که با تسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده و با تولید چشمگیر فراورده های مختلف گوشتی و بسته بندی به روش های مناسب برای عرضه به بازار ، نقش مهمی در اشتغالزایی ، توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا کرده است.
جدیدترین شماره نشریه داخلی بانک ملی ایران، اهداف و برنامه ریزی های استراتژیک بانک ملی ایران را بررسی کرده است.

همه‌ساله تغییراتی در زمینه چک صورت می‌پذیرد و قوانین سخت‌گیرانه‌تری در حوزه چک اعمال می‌شود تا ارزش و اعتبار معاملاتی که با چک انجام می‌شوند، بیشتر شده و بستر مالی و ساختاری امن‌تری برای معامله‌کنندگان فراهم شود.
با هدف تمرکززدایی از مراکز ارائه خدمات صدور و خسارت و به منظور ارائه خدمات مطلوب به شبکه فعال بیمه ملت و با توجه به وسعت استان تهران و تجمیع پورتفوی کشوری صنعت بیمه در این استان و استان‌های مجاور، بیمه ملت اقدام به توسعه شعب فیزیکی کرده است. به همین منظور و به مناسبت فرارسیدن هفدهمین سالروز تاسیس بیمه ملت، با حضور دکتر دلفراز مدیرعامل بیمه ملت، به همراه اعضای هیات‌مدیره، معاونان و تعدادی از مدیران این شرکت، مجتمع خدمات بیمه‌ای بیمه ملت در غرب تهران افتتاح شد.
مدیر اداره بررسی‌های حقوقی بانک مرکزی عنوان کرد؛

محکومیت برخی بانک‌های ایرانی در بحرین فاقد وجاهت قضایی است

مدیر اداره بررسی های حقوقی بانک مرکزی گفت: تاکنون هیچ ابلاغ قانونی از بحرین برای بانک‌های ایرانی، انجام نشده و اگر رأی یا آرایی به محکومیت صادر شده باشد، به معنی فرمایشی و سیاسی بودن رأی یا آرای مورد اشاره بوده و از منظر حقوقی، فاقد اعتبار و وجاهت قضایی است.
توافق‌نامه سرمایه‌گذاری هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد -به نمایندگی از بانک پاسارگاد- و شرکت پردیس ژن، جهت توسعه‌ی سریع زیرساخت‌های لازم به ‌منظور گسترش فناوری‌های پیشرفته "HLA Typing به روش NGS و به صورت فرادقیق - فراسریع" به امضا رسید.
بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات این بانک گفت: براساس مشارکت نامه ای که در مردادماه سال 97 به امضا رسیده بود، این بانک در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و انجام مسؤلیت های اجتماعی خود به عنوان یک بانک توسعه ای فعال در عرصه اقتصاد کشور، تسهیلات ارزی بالغ بر 112 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیلات ریالی به میزان 397 میلیارد ریال از محل منابع داخلی، به عنوان عضو سندیکا به طرح شرکت توسعه آب آسیا مجری پروژه یاد شده اختصاص داد که تا کنون 75 درصد تسهیلات ریالی مزبور، به میزان 278 میلیارد ریال پرداخت گردیده است.
دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال لوح سپاس به دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران از زحمات و تلاش‌های مؤثر وی و کارکنان این بانک به جهت کسب عنوان "برترین بانک دولتی" قدردانی کرد.
دکتر سیدجواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و اکبر بهنام جو استاندار اردبیل، در جریان سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل، با تاکید بر این مطلب که تحقق اهداف مهم در بخش کشاورزی با همکاری و تلاش شایسته بانک کشاورزی همراه است، به طور ویژه از اقدامات و عملکرد این بانک قدردانی کردند.
بانک کارآفرین با توجه به شروع موج سوم بیماری کرونا در کشور، به منظور تسهیل استفاده مشتریان گرامی از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری آنها به شعب بانک و دستگاه‌های خودپرداز، اقداماتی را به شرح زیر انجام داده است.
سپرده‌های جاری در شهریور امسال رشد ۹۰ درصدی و سپرده‌های پس‌انداز رشد ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت؛ همچنین رشد سپرده‌های کوتاه‌مدت به بیش از دو برابر رشد سپرده‌های بلندمدت رسید.
یکی از بزرگترین پروژه های زیربنایی کشور با عنوان «طرح شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس تا استان های مرکزی» که به عاملیت بانک ملی ایران تامین مالی شده است، به زودی افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل بانک ملت در یادداشتی، رشد متوازن و پایدار را راهبرد اساسی بانک ملت برشمرد و به تشریح پیامدها و آثار پرداخت سود قطعی به سپرده های سرمایه گذاری سال ۹۸ این بانک پرداخت.