به گزارش سایت خبری پرسون، صدور چک های جدید منوط به ثبت، استعلام، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد هست. در حال حاضر برای مشتریان گرامی این امکان فراهم شده که از طریق همراه بانک ایران زمین این مراحل رو انجام بدید.
فرایندهای مرتبط با چک در سامانه صیاد
ثبت چک: پس از درج مندرجات چک در برگ آن، صادرکننده به یکی از ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد مراجعه کرده و سپس اقدام به ورود اطلاعات چک و اطلاعات هویتی ذینفع/ ذینفعان میکند. لازم به ذکر است این مرحله بهعنوان ثبت اولیه چک تلقی شده و ثبت نهایی چک در سامانه صیاد مستلزم تائید دریافت چک توسط ذینفع آن است.
استعلام و تائید دریافت چک (توسط ذینفع): با توجه به اینکه ثبت نهایی چک منوط به استعلام و تطبیق مندرجات برگ چک با اطلاعات ثبتشده در سامانه صیاد است.
انتقال چک: در قانون جدید چک پشتنویسی با درج اطلاعات مربوطه در سامانه صیاد جایگزین شده است.
استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک: این سرویس، همانند گذشته امکان استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک از طریق ورود شناسه ۱۶ رقمی صیادی برگ چک را فراهم میکند.