بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از گروه صنعتی انتخاب گفت: بانک ملی ایران از ابتدا با سرمایه مردم تاسیس شده و طی نود و دو سال نیز با افتخار و با پشتوانه اعتماد مردم ایران به خدمت رسانی پرداخته است از این رو با تمام توان در حمایت از گردش چرخ تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم در کنار صنعت خواهد بود.
رییس کل بیمه مرکزی در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل بیمه ایران:

بیمه ایران پشتوانه صنعت بیمه است

عصر امروز مراسم معارفه سید مجید بختیاری و تکریم محمد رضایی مدیرعامل پیشین و جدید بیمه ایران با حضور رئیس کل بیمه مرکزی برگزار شد
بانک ها بزرگ ترین تکیه گاه نظام تولیدند به طوری که بیشترین حجم تسهیلات بانکی به سمت تولید هدایت می شود و این موضوع نقش و اهمیت فعالیت و بررسی بانک ها در گزینش متقاضیان تسهیلات و هدایت منابع به سمت صنایع مختلف و یا تقویت یک نوع صنعت خاص را نمایان می سازد
برای پنجمین سال متوالی هسته گزینش؛

بانک ملت، هسته گزینش برتر شبکه بانکی کشور شد

براساس بازرسی های ادواری سالیانه هیات مرکزی گزینش بانک ها از هسته های گزینش شبکه بانکی، هسته گزینش بانک ملت با کسب امتیاز کامل، برای پنجمین سال پیاپی از سال 95 تاکنون، به عنوان هسته برتر گزینش شبکه بانکی انتخاب شد.
مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مسکن با اشاره به اینکه این بانک در کنار وظیفه ذاتی به مسوولیت اجتماعی خود نیز واقف است، گفت: در آستانه هشتاد و دومین سالگرد بانک مسکن مفتخریم که 9 میلیون خانوار با تامین مالی بانک مسکن بعد از پیروزی انقلاب خانه دار شدند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حکمی با استناد به مصوبه مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه ایران، «سید مجید بختیاری» را به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل جدید "بیمه ایران" منصوب کرد.
مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سن بازنشستگی در دو صندوق بیمه‌ای بزرگ کشور کاهش یافته است

در تیرماه سال جاری طرحی تحت عنوان «بازنشستگی پیش از موعد» با امضای ۳۹ نفر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. پیش از این نیز قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در شهریور ماه ۱۳۸۶ به تصویب رسید و برای مدت ۸ سال امکان بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه برای مردان و ۲۰ سال سابقه برای زنان را بدون شرط سنی و با ۵ سال سنوات ارفاقی فراهم کرد. تفاوت این طرح با قانون قبلی در این است که این طرح سخاوتمندی کمتری برای افراد متقاضی به همراه دارد اما اثر آن بر دیوانسالاری کشور، صندوق‌های بازنشستگی و بازار کار یکسان خواهد بود.
مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

۷۱ درصد تسهیلات بخش کشاورزی را بانک کشاورزی تامین می کند

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به سهم 7.7 درصدی بخش کشاورزی از مجموع اعتبارات پرداختی نظام بانکی به بخش های اقتصادی کشور، اعلام کرد: ۷۱ درصد اعتبارات پرداختی به بخش کشاورزی را بانک کشاورزی تامین می کند که این میزان پرداخت، اهمیت و جایگاه بانک کشاورزی را در تامین مالی این بخش به خوبی نشان می دهد.
سومین طرح تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) با پیگیری سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کلید خورد و این در حالی است که از آبان سالجاری، تحقیق و تفحص از کفش ملی و هلدینگ آتیه صبا از زیرمجموعه های شستا هم آغاز شده است.
بانک سینا به منظور کاهش مراجعات حضوری به شعب و کمک به مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، امکان بستن حساب مازاد بدون مراجعه به شعب و از طریق وبسایت بانک را در اجرای ضوابط بخشنامه های بانک مرکزی فراهم کرده است.
رئیس کل بانک مرکزی در گفت وگو با بلومبرگ عنوان کرد؛

بانک های کره جنوبی باید خسارت ایران را طی این دو سال جبران کنند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ما اعتقاد داریم که بانک‌های کره‌ای باید خسارت جمهوری اسلامی ایران در طی این دو سال را جبران کنند؛ البته میزان این خسارت یک مسئله فنی است و باید توسط متخصصان بانکی و مالی تعیین شود.