بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

​مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران دهه اول قرن ١٥ را با شیوه‌ای دیگری طی خواهد کرد و همچنان بانکی پیشرو باقی خواهد ماند. سال ١٤٠٠ سال ویژه‌ای برای بانک صادرات ایران است و بر اساس مطالعات انجام شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور جدی‌تر بانک متناسب با تغییرات در سبک زندگی مردم تهیه شده و نیازهای جدید با شیوه‌های جدید پاسخ داده خواهد شد.
مدیر کل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه عملیات تخصیص ۶ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و نهاده های دامی مربوط به شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ از ابتدای اسفند ماه ۹۹ آغاز شده است گفت: بر این اساس طی دو ماه گذشته ( اسفند ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) ۱.۴ میلیارد دلار از سهمیه سال ۱۴۰۰ این کالاها که طبق تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مشخص شده، تخصیص یافته و بیش از ۹۰۰ میلیون دلار آن تامین شده است.
در راستای حمایت از کادر درمان صورت گرفت؛

تقدیر جهانگیری از بانک آینده برای طرح فرشتگان سلامت

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از اقدام بانک آینده در خصوص ارائه تسهیلات با شرایط آسان و سریع به کادر درمان فعال در سراسر کشور در قالب طرح «حمایت از فرشتگان سلامت»، قدردانی کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: تحریم‌هایی که آمریکا در نظر دارد لغو کند شامل تحریم‌های تروریستی علیه بانک مرکزی ایران، شرکت‌های ملی نفت و نفتکش‌ها و صنایع اقتصادی مانند فولاد، آلومینیوم و سایر موارد است.
بانک اقتصادنوین با هدف ایجاد بستر مناسب و مطمئن سرمایه‌گذاری برای مشتریان، بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، «اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام)» منتشر می‌کند.
در راستای رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه حضوری به شعبه‌ها، کارت‌های نقدی بانک‌پاسارگاد که تاریخ انقضای آن‌ها اردیبهشت و خرداد سال 1400 است، به مدت یک سال تمدید شد.
مدیر بیمه‌های عمر، حوادث و درمان شرکت بیمه تجارت‌نو، سیاست‌های کنترلی صنعت بیمه در زمینه بیمه‌نامه‌های درمان را ناکافی دانست. وی تاکید بر لزوم گذار از کنترل‌های سنتی و جایگزینی کنترل نظارت‌های سیستمی بر خسارت درمان تکمیلی را امری ضروری خواند.
هیأت عامل بانک مرکزی ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت را صرفاً به منظور انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات و با رعایت مجموعه مقررات ارزی تصویب کرد.
بانک قرض الحسنه رسالت که عنوان نخستین بانک قرض الحسنه خصوصی را از آن خود کرده، در حال حاضر تنها بانک بدون شعبه کشور است که تمام خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه می کند.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، اظهار کرد که به بازار سرمایه بعنوان یک گزینه مطلوب برای سرمایه‌گذاری در سال جدید می‌نگرد چراکه این بازار در درازمدت جزو سودآورترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری است.
تداوم کمک های مومنانه بانک پارسیان در پویش مواسات:

اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان از سوی بانک پارسیان

مرحله نخست رزمایش مواسات، همدلی وکمک مومنانه بانک پارسیان در سال 1400، با توزیع250 بسته معیشتی به نیازمندان جامعه هرکدام به ارزش 20 میلیون ریال آغاز شد.