بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر شرایط برای جایگزین کردن نسخه الکترونیکی به جای نسخه کاغذی وجود دارد، البته ممکن است در زیرساخت ها مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به 5 میلیون و 700 هزار تومان ربع سکه هر قطعه 3 میلیون و 665 هزار تومان خرید و فروش می شود.
بیمه مسئولیت یکی از رشته های اصلی بیمه است. موضوع این بیمه نامه، جبران زیان وارد به اشخاص ثالث در هر دو بخش خسارت های مالی و غرامت های بدنی ناشی از فعل یا ترک فعل غیر عمد بیمه گذاران است؛ براساس سالنامه آماری سال 98، تعداد بیمه نامه های مسئولیت صادره از سوی صنعت بیمه در مدت زمان 10 سال از افزایش برخوردار بوده که این افزایش ناشی از عوامل متعددی همچون توسعه کسب وکار، آشنایی افراد زیاندیده به حقوق قانونی خود، تدوین مقررات مشاغل وکسب وکاردررابطه با مسئولیت اشخاص و شرایط اقتصادی جامعه بوده است. اما نسبت خسارت این رشته بیمه ای نیز به طور فزاینده ای روبه افزایش بوده و می تواند به دست اندازی برای صنعت بیمه کشور تبدیل شود.
بررسی شاخص های مهم امور بانکی در سال مالی 1399 حکایت از تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهش و تحقق پیچ تاریخی در این بانک بوده و با فراق بال در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» در برنامه های راهبردی خود و تحول دیجیتال و توجه ویژه به اشخاص و فعالین حوزه روستایی و مناطق کم برخوردار نقش محوری در توسعه و آبادانی کشور ایفا نماید.
١٢٥ هزار عروس و داماد در سال ٩٩ با وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه بانک صادرات ایران راهی خانه بخت شدند و بیش از ١٤٤ درصد مبلغ سهمیه اختصاص‌داده شده به این بانک برای اعطای این وام محقق شد.
حسین مهری پرداخت ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات را از اهم سیاست های اعتباری این بانک در راستای محقق نمودن شعار سال دانست و اظهار داشت: تمرکز انجام عملیات، ارایه خدمات و پرداخت تسهیلات بانک صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ بر شرکت‌های دانش بنیان، صادرات گرا و فن آور خواهد بود.
شروط در نظر گرفته شده برای تخصیص ترمینال‌های جدید پذیرش کارت‌های بانکی، بر اساس قوانین مالیاتی برخی پذیرندگان جدید را به این سمت سوق داده که ابزارهای پرداخت را از پذیرندگان قدیمی اجاره کنند؛ به نحوی که مشاهده رفتارهای از این دست، سوالاتی را درباره شیوه اجرای قوانین مالیاتی را در حوزه پرداخت الکترونیکی بوجود آورده است.
نسب سرپرست مدیریت امور مالی بیمه رازی گفت: با توجه به استراتژی های جدید شرکت در سال ۱۴۰۰ مبنی بر مشتری مداری و وفاداری مشتریان، دو گروه ذینفعان اصلی یعنی نمایندگان و کارگزاران و بیمه گزاران و زیان دیدگان اولویت های شرکت میباشند.
بانک مرکزی امروز (یکشنبه) نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ همه ارزها به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی همکاری خوبی با حوزه بهداشت داشته‌اند و اگر مدیریت و رویکرد فعلی سازمان بیمه سلامت در دوره‌های قبل وجود داشت، شاید وضعیت حوزه بهداشت به مراتب بهتر بود.