بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رشد دوازده ماهه پول از اوج خود یعنی 88.6 درصد در مهرماه 1399 به 61.7 درصد در پایان سال 1399 کاهش یافته که حاکی از تقویت ماندگاری سپرده‌ها در ماه‌های اخیر بوده و تاییدی بر کاهش انتظارات تورمی و استقبال بیشتر از سپرده‌گذاری بلندمدت در بانک‌هاست.
درحالیکه کارشناسان اقتصادی به تورم زا بودن مصوبات جدید دولت برای حمایت از بورس هشدار می‌دهند، رئیس کل بانک مرکزی که بارها اولویت این بانک را کنترل تورم اعلام کرده و می‌گوید مقابل اجرای تصمیمات تورم‌زا مقاومت می‌کند، موافقت خود را با این مصوبات اعلام کرده است.

بانک مرکزی پنجشنبه نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز کاهش یافت، نرخ ۲۸ ارز افزایش و نرخ بقیه ارزها ثابت ماند.
مدیر عامل بانک رفاه کارگران حمایت های این بانک از نظام سلامت کشور در سال گذشته را بی سابقه توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: بانک رفاه کارگران در سال 99 و در شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، با تمام توان در کنار کادر درمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایستاد و با ارائه طرح های مختلف تسهیلاتی و همچنین اهداء کمک های بلاعوض به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، همیاری مطمئن برای نظام سلامت در ارائه و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی بود.
فدایی در گفت‌و‌گو با پرسون پاسخ داد؛

علت کاهش چک‌های برگشتی چیست؟

یک کارشناس حقوق بانکی گفت: با اجرای قانون جدید چک، شفافیت در تراکنش‌ها و مبادلات میان اشخاص افزایش و امکان سوء استفاده از مبادلات در شرایط  فعلی کشور کاهش می‌یابد.
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت (طرح تام) با حضور وزیر صمت و مدیرعامل بانک تجارت منعقد شد.