بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در پیام روز کارگر مدیرعامل بانک رفاه کارگران تاکید شد:

کارگران محور دستیابی به توسعه پایدار

اسماعیل لله گانی با انتشار پیامی، فرا رسیدن اول ماه می روز جهانی کار و کارگر را به همه کارگران ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.
رئیس کانون بازنشستگان شهرستان شمیرانات با بیان اینکه با اجرای متناسب‌سازی، انتظار دو دهه بازنشستگان تامین اجتماعی تحقق پیدا کرد، گفت: اطمینان می‌دهیم که حقوق بازنشستگان را همواره دنبال کنیم.
معاون امورعلمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:

اجرای خدمات الکترونیک سلامت نیازمند هماهنگی کامل ساختارهای مختلف است

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر مقاومتی در برابر اجرای خدمات الکترونیک سلامت مثل نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد، بلکه ساختارهای مخالف مورد نیاز برای اجرای این خدمات باید با یکدیگر به طور کامل هماهنگ باشند و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.
مدیر امور نظارت بر طرح های بانک صنعت و معدن:

66 طرح در سال جاری با تأمین مالی این بانک به بهره برداری می رسد

بیتا کچیان اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال، امسال با تسهیلات بانک صنعت و معدن 66 طرح صنعتی و معدنی که پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد دارند، به بهره برداری می رسند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به راه‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۰ گفت: نقش بازار سرمایه در تامین مالی، بلندمدت است اما در صورت ورود هر چه زودتر اوراق گام به بورس می‌توان تامین مالی کوتاه‌مدت یا تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را در بازار سرمایه در دستور کار قرار داد.
طبق اطلاعیه بانک مرکزی اعلام شد؛

مهلت 15 روزه برای تعیین وضعیت حسابهای مازاد

بانک کارآفرین بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ازمشتریان حقیقی خود خواست تا طی مدت 15 روز کاری با مراجعه به شعب این بانک، برای تعیین وضعیت حسابهای مازاد خود اقدام کنند.
پیرو ابلاغ بانک مرکزی ج.ا.ایران مبنی بر لزوم اخذ کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی بانکی) برای همه مشتریان بانک و در راستای فرآیند ارسال اطلاعات مشتریان به‌صورت روزانه به سامانه نهاب (نظام هویت الکترونیکی بانکی) بانک مرکزی ج.ا.ایران، اقداماتی از جمله استعلام از سامانه نهاب آفلاین بانک مرکزی ج.ا.ایران و استعلام آنلاین از سامانه نهاب آنلاین برای حساب‌های جدید، توسط بانک آینده، انجام شد.
در این جلسه صورت های مالی شرکت مزبور مورد تصویب قرار گرفت و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت فوق انتخاب و روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های شرکت فوق، برگزیده شد.
بدینوسیله به استحضار کلیه مشتریان محترم موسسه اعتباری ملل می رساند بانک مرکزی در جهت ارتقای شفافیت بانکی و صیانت از حقوق مشتریان اجرای دستورالعمل اجرایی شناسایی و تعیین تکلیف حساب های مطالبه نشده و مازاد ریالی هر یک از مشتریان فقط مجاز به افتتاح و نگهداری بک حساب هستند.
دبیر کانون مرغداران گوشتی می گوید کمک‌های بانک کشاورزی به تولیدکنندگان برای تامین نقدینگی آنها می تواند مشکلات بسیاری را در این بخش حل کند.