بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقرر بوده تا بانک مرکزی گزارشی را در زمینه ارائه تسهیلات بانکی به این کمیسیون ارائه دهد،گفت :متاسفانه تقاضای دریافت تسهیلات از عرضه آن بیشتر شده است.
در این یادداشت سعی می‌کنم تا با استفاده از تجارب دو دهه اخیر، رهنمود‌های کمیته بال و تجربیات جهانی، نقشه راه و مسیری برای برخورد با بانک‌های مشکل‌دار ترسیم کنم. لازم به تاکید است که این یادداشت مختصر، صرفا برای بومی کردن الگوهای متداول بین‌المللی برای برخورد با بانک‌های مشکل‌دار ایرانی بوده و نگارنده از نکته نظرات انتقادی یا اصلاحی صاحب‌نظران و کارشناسان در این حوزه استقبال می‌کند.
با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده؛

اعضای جدید هیات‌مدیره بیمه تجارت نو انتخاب شدند

اعضای جدید هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو با برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت و با حضور نمایندگان قانونی 92.19 درصد سهامداران و نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شدند.
رئیس‌کل بانک مرکزی جایگزینی عرضه و تحویل دینار به زائران اربعین حسینی را که برای نخستین‌بار با موفقیت انجام گرفت، تجربه عملی حذف دلار از مبادلات غیرتجاری و سیاحتی اعلام کرد و گفت: تعمیم تجربه رضایت‌بخش اربعین حسینی به سایر کشورهای منطقه در حال برنامه‌ریزی عملیاتی است.
بانک مرکزی اعلام کرد:

نرخ ارز امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

نرخ ارز در صرافی ملی و نرخ رسمی ۴۶ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شد که بعضی با نوسان همراه بود و بعضی ثبات قیمتی را تجربه کرد.
موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار با تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان بورس به سبدگردان مفید اعطا شد.
بانک مرکزی از رشد چهار برابری میزان ارز اربعین توزیع شده خبر داد و اعلام‌کرد: یک میلیون و ۸۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی امسال ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک‌ها تهیه کردند.
به گفته کارشناسان، فراهم بودن امکان استعلام چک‌های در راه به کاهش ریسک دریافت چک‌های بلامحل کمک خواهد کرد؛ سامانه استعلامی که بنا بر اعلام مسئولان بانک مرکزی بناست چند روز آینده عملیاتی شود.
بر اساس امتیازهای اعلامی ۱۸ امین جشنواره شهید رجایی؛

سازمان تأمین‌اجتماعی در میان سازمان‌های شاخص در تبیین دستاوردها و اطلاع‌رسانی

سازمان تأمین‌اجتماعی در هجدهمین جشنواره شهید رجایی در بخش موضوعی و در زمینه تبیین دستاوردها و اطلاع‌رسانی، در بین 107 دستگاه ملی که امتیازهای آنها در سامانه "دولت‌سنج" اعلام شده است، با کسب نمره کامل در کنار دستگاه‌های برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.
کمک به ازدواج جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود و براین اساس طی پنج ماه نخست امسال بیش از ۳۵ هزار جوان ایرانی، زندگی مشترک خود را با تسهیلات بانک ملی ایران آغاز کردند.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس:

اجرای طرح نذر علمی در فارس

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس گفت: در راستای ترویج فرهنگ توسعه زیر‌ ساخت‌های علمی و پژوهشی طرح نذر علمی در کشور به ویژه استان فارس اجرا شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون جمعاً ۳۸ میلیون دلار با نرخ ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومان) بابت واردات شیرخشک و مواد اولیه غذا تخصیص ارز صورت گرفته است، که از این مبلغ ۲۴ میلیون دلار آن تأمین شده است.
انتشار نگارش جدید برنامه کاربردی تلفن همراه "تأمین من"

ارائه 51 خدمت غیرحضوری تأمین اجتماعی در اپلیکیشن "تأمین من"

همزمان با هفته دولت و در راستای توسعه و تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری به ذی‌نفعان سازمان تأمین‌اجتماعی، با انتشار نگارش جدید برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من»، در مجموع 51 خدمت غیرحضوری این سازمان از طریق این برنامه در اختیار کاربران قرار گرفت.
جشنواره بزرگ بانک تجارت ویژه اصناف از 10 شهریور تا پایان آذرماه برگزار می‌شود

همچنان «این تجارت سودمند است»

دومین جشنواره اصناف بانک تجارت (ویژه اصناف) از دهم شهریورماه تا پایان آذرماه با جوایز متنوع و ارزنده و با شعار «این تجارت سودمند است» آغاز شد.