بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در راستای اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل امر مقدس ازدواج

بانک تجارت در 5 ماهه اول امسال 41 هزار و 978 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کرد

بانک تجارت در گزارشی به مناسبت هفته دولت و بانکداری اسلامی گزارشی از عملکرد این بانک در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال جاری ارائه کرد.
رئیس سازمان ثبت نام احوال کشور گفت: یکی از درخواست‌هایی که در برنامه هفتم توسعه از مجلس شورای اسلامی داشتیم و تا این مرحله با آن موافقت شده، بحث تجمیع کارت‌های خدماتی و بانکی است. تفاهمنامه‌ای با بانک ملی به عنوان نخستین بانک در این زمینه امضا شده است.
چند سال بود که بانک مرکزی آمار تورم را منتشر نمی‌کرد با این توهم که با انتشار این آمار، تورم بیشتر می‌شود؛ اما در عمل دید که با عدم انتشار آمار تورم، نرخ تورم کاهش نیافت؛ ولی نظام کارشناسی و تحلیلگری از نهاده‌های اصلی فعالیتش باز ماند. انتشار داده‌های مهمی در حوزه حساب‌های ملی در آن دولت متوقف شد و این انتظار بود که در دولت آقای رئیسی این سنت ناپسند کنار گذاشته شود.
سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت حدود 30 هزار میلیارد ریال از مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز دولتی و دانشگاهی و سایر مراکز غیردانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در روز جاری خبر داد.
محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: موضع ریاست جمهور در خصوص منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور براساس طبقه‌بندی فنّی حساب‌های ارزی خارجی بانک مرکزی کاملا صحیح است.
به مناسبت فرا رسیدن مراسم اربعین حسینی(ع) و در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران عتبات عالیات، سقف تراکنش برداشت وجه نقد شتابی کارت‌های صادره بانک رفاه کارگران در پایانه‌های شعب ( PINPAD) سایر بانک‌ها، افزایش یافت.
بانک مرکزی در دولت سیزدهم با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت‌های فناوری‌های اطلاعاتی اقدامات مختلفی انجام داده است که می‌توان به راه‌اندازی و به روزرسانی سامانه‌هایی مانند سیاق، چکاد و غیره اشاره کرد.
وزیر اقتصاد با تأکید براینکه اصلاح کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه امروز در شورای پول و اعتبار بررسی می شود، گفت: دریافت کارمزد ثابت تسهیلات قرض‌الحسنه امروز حل و فصل می شود.
نشان دهد. بانکی که بی‌‌‌اعتنا به الزامات مدیریت ریسک، سرمایه‌‌‌اش کمتر از حداقل‌‌‌های نظارتی و حتی منفی است، دیگر بانک نیست و بانکداری که مقاماتش وجود و شکل‌‌‌گیری چنین بانک‌هایی را اجازه دهند، به واقع «بانک‌نداری» است و نه بانکداری.
معاون شعب‌ بانک قرض الحسنه مهر ایران استان فارس

پرداخت 7317 فقره وام تا سقف 300 میلیون تومان

معاون شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان‌فارس گفت: در مده 5 ماه سال‌ جاری به 7‌ هزارو 317 فقره وام بدون ضامن تا سقف 300 میلیون تومان ازسوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان فارس‌ پرداخت شده است.
بانک مرکزی اعلام کرد: پذیرش و تبادل چک‌های صیادی قدیمی (دسته چک‌های صادرشده قبل از سال ۱۴۰۰) از مهر ماه سال جاری صرفا در بانک صادرکننده چک قابل انجام است و دارندگان دسته‌چک‌های قدیمی در فرصت باقی‌مانده می‌توانند نسبت به تعویض دسته‌چک خود اقدام کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، ارائه تسهیلات بیمه ای اعم از بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی را یکی از مهمترین خدمات صندوق هنر به جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور عنوان کرد.
در ماه‌های اخیر بانک مرکزی در اقداماتی ارز ترجیحی را از برخی کالاها از جمله قطعات خودرو حذف کرد که براساس تحلیل کارشناسان دلایل مختلفی دارد که نشان دهنده تضعیف جبهه ارز ترجیحی است.

بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد در مهر سال ۱۴۰۰ با حدود ۱۵ واحد درصد کاهش، در پایان تیر سال ۱۴۰۲ به ۲۷.۵ درصد رسید. بر این اساس آمارها حاکی از توفیق بانک مرکزی در کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها و دستیابی به اهداف کنترل مقداری کل‌های پولی و مدیریت رشد نقدینگی در محدوده هدف تعیین شده است.
زائران اربعین می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک پارسیان و باجه ارزی ویژه اربعین این بانک در فرودگاه امام خمینی (ره) بدون محدودیت داشتن یا افتتاح حساب در بانک پارسیان، اقدام به تهیه ارز اربعین کنند.