بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام‌کرد: شبهه افکنی درباره فعالیت هیات مولدسازی حاکی از بی اطلاعی از مصوبه مولدسازی و آیین نامه اجرایی و یا ناشی از غرض ورزی است، اما وزارت اقتصاد تلاش می‌کند برای رفع هرگونه شبهه‌ و شائبه‌ای شفافیت حداکثری را در این مسیر ایجاد کند.
پس از برقراری خودکار بیمه سلامت رایگان برای پنج دهک اول درآمدی و همچنین کاهش حق بیمه دهک‌های ششم تا نهم، اکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رایزنی‌های صورت گرفته برای رایگان شدن بیمه دو دهک دیگر در مناطق کمتر برخوردار؛ یعنی دهک‌های ششم و هفتم درآمدی و البته با مشارکت خیرین خبر می دهد.
مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، از نشاندارکردن بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور بهره‌مندی از خدمات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج» خبر داد.
رویکردی نو از بانک برتر صنعت پتروشیمی:

آغاز به‌کار نمایشگاه ایران پلاست با حضور پررنگ بانک تجارت

بانک تجارت در جریان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی پلاستیک و صنایع وابسته (ایران‌پلاست) با حضوری پررنگ در کنار ۷۷۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آخرین محصولات و خدمات خود را به مخاطبان ارائه می‌کند.
مدیر اعتبارات بانک مرکزی با بیان این که تسهیلات پرداختی ازدواج از اول سال تاکنون به ۳۸۵ هزار نفر و به ارزش ۷۸ هزار میلیارد تومان رسیده است از برچیده شدن صف وام ازدواج تا پایان تابستان خبر داد.
بانک ها در حال حاضر دارای قصور و خلأهای فراوانی هستند که این مهم بیشتر در ثبت و ضبط اطلاعات بدهی های معوق بانک هاست که البته گاهی ناخواســته و گاهی آگاهانه رخ می دهد دلیل اصلی ایــن فرایند فقدان نظــارت صحیح بانــک مرکزی بر بانک های دیگر اســت که در نهایت به روابط ناسالم در برخی بانک ها و ... منتهی می شود.
عضو هیات‌مدیره بانک‌ تجارت با شرکت در اولین جلسه اعضای جدید هیات‌مدیره شرکت بیمه تجارت ‌نو، بر تداوم حمایت صددرصدی این بانک،به عنوان یکی از سهامداران عمده این شرکت تاکید کرد.
یک کارشناس مسکن گفت: بانک‌ها برای تامین منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن انگیزه‌ چندانی ندارند؛ در این خصوص علاوه بر این‌که باید آنها را متوجه وظیفه‌ خود در قبال این طرح کرد می‌توان به عنوان ضلع سوم مشارکت به آنها انگیزه داد.
​محسن سیفی، سرپرست بانک صادرات ایران در نشست «تبیین و تشریح اهداف و برنامه‌های عملیاتی شش ماهه دوم سال 1402 بانک صادرات ایران» برنامه‌های تیم جدید مدیریتی برای دستیابی به اهداف شاخص‌های عملکردی، برنامه‌های انگیزشی جدید و حمایت کامل ارکان ستادی از واحدهای صف را تشریح کرد.
مدیر عامل بانک ملی ایران در نود و پنجمین سالروز تاسیس بانک:

تاریخ پر افتخار بانک ملی ایران، مایه سرافرازی است

مدیر عامل بانک ملی ایران در مراسم نود و پنجمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران بر تقویت جایگاه این بانک در نظام بانکی کشور تاکید کرد.
مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: طبق قانون نباید بانک‌ها بیش از یک ضامن برای وام ازدواج بخواهند، برخی از شعب دو ضامن می‌خواستند که با رؤسای شعب برخورد و برخی از آنها را برکنار کردیم، اگر شعبه بانک بیش از یک ضامن از متقاضی درخواست کرد، متقاضی این تخلف را به سامانه 2706 بانک مرکزی اعلام کند.
تلاش جدی برای مدیریت این ریسک از اکتبر ۲۰۰۱، یک ماه پس از حمله گروه القاعده به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک آغاز شد. گروه ویژه اقدام مالی، توصیه ویژه ۸ خود را به سازمان‌های غیر انتفاعی تخصیص داد و از کشورها خواست اطمینان حاصل کنند قوانین و مقررات بازدارنده کافی وضع کرده‌اند که مانع از سوء‌استفاده از خیریه‌ها شوند. در این توصیه صراحتا اشاره شده بود که «خیریه‌ها به‌طور ویژه آسیب‌پذیرند». در جلسه مورخ اول اوت۲۰۰۲ کمیته امور بانکی سنای آمریکا نیز ادعا شد که یکی از پنج منبع مالی القاعده، خیریه‌ها است و پس از آن اسناد راهنمای متعددی برای مدیریت ریسک‌های مرتبط با امور مالی خیریه‌ها توسط کشورها صادر شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه پوشش بیمه‌ای به همه شاغلان را وظیفه و مأموریت قانونی و نیز اولویت این سازمان دانست و از آمادگی و برنامه برای پیگیری جدی پوشش بیمه‌ای شاغلان کسب‌وکارهای حوزه فضای مجازی و شاغلان سکوها (پلتفرم‌های) مختلف این حوزه مانند تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های مجازی و سایر خدمات اینترنتی خبر داد.