بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک کارگشایی از ابتدای مرداد سال 1400 تا پایان مرداد ماه 1402 ، روزانه با پرداخت 600 فقره وام رفع احتیاجات ضروری به نیازها و درخواست های مشتریان پاسخ داده است.
دکتر مهرداد بذرپاش در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس، ضمن ابراز رضایت از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی، در خصوص ابلاغ خط اعتباری به بانک مسکن برای تقویت توان تامین مالی این طرح عظیم قول مساعد داد.
قائم‌مقام مدیرعامل در مراسم افتتاح شعبه جدید بانک سینا در بلوار فردوس تهران گفت: توسعه زیرساخت‌ها بر اساس طرح راهبردی کسب‌وکار در دستور کار این بانک قرار داشته و با جدّیت دنبال می‌شود.
راهکاری حرفه‌ای و آسان برای سرمایه‌گذاری پرسود و بدون ریسک صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن در سال 1394 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تحت مدیریت شرکت کارگزاری بانک آینده فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس گروه اعتبارات بانک‌های تخصصی بانک مرکزی گفت: بخشنامه تمدید مهلت زمانی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به همه بانک‌های عامل ابلاغ شده است و بانک‌ها مکلفند تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان وام پرداخت کنند.
دکتر حسینی در بازدید از پروژه‌ فردوسی مشهد عنوان کرد:

رویکرد جدید بانک مسکن در حمایت از صنعتی سازی با فناوری‌های نوین

دکتر حسینی مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از عملیات اجرایی مجموعه بلوک‌های پروژه مسکونی فردوسی مشهد و افتتاح چند پروژه ساختمانی دیگراز رویکرد جدید بانک مسکن در ساخت مسکن سخن گفت.
بانک مرکزی در نخستین واکنش رسمی به تحولات این روزهای بازار ارز به‌ویژه پس از بروز تنش منطقه‌ای بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد: ضرورت دارد سیاست‌های تثبیت اقتصادی مدنظر این بانک با قوت و قدرت ادامه یابد
رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان به منظور شرکت در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و رایزنی با همتایان خود در راستای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی دو و چندجانبه وارد مراکش شد.

به گفته رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار از سال ۱۴۰۳، ارائه سرویس‌های حکومتی به کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند قطع می‌شود و بر اساس قانون، باید تمام مجوزهای کاغذی تا نیمه دوم امسال تبدیل به شناسه یکتا شوند.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم رنگ و بوی خاصی گرفته است، برنامه دولت را کاهش هزینه‌های درمان مردم دانست و گفت: در این راستا گام‌های خوبی تاکنون برداشته شده است.
گزارش عملکرد تسهیلاتی بانک تجارت در سال مهار تورم و رشد تولید

بانک تجارت حامی بخش‌های مختلف اقتصاد ایران

بانک تجارت در شش ماهه ابتدایی سال 1402 در راستای عمل به شعار مهار تورم، رشد تولید، حمایت‌های گسترده و هدفمندی را از بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اسلامی به عمل آورده است.
وزارت اقتصاد تأکید کرد: مصوبه ارائه تسهیلات خرد بدون ضامن، مصوبه ای بود که دولت برای پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان به کارمندان و حقوق بگیران بخش های دولتی و عمومی داشت و هیچ تغییری در اجرای آن ایجاد نشده است.
بانک مرکزی را موظف کردند که در نظارت خود قاطعیت بیشتری به خرج دهد و نظارت را به‌ صورت یکپارچه اجرا کند و با سهامداران موثر بانک‌ها برخورد قهری جدی‌تری داشته باشد. بانک‌ها را مکلف کردند که طبق برنامه افزایش سرمایه بدهند تا به نسبت مورد نظر بانک مرکزی نائل آیند. این افزایش سرمایه صد البته که خارج از اراده سهامداران تعریف شده است؛ چنانچه یک موسسه اعتباری به هر دلیل به این افزایش سرمایه دستوری تن ندهد یا نتواند تن بدهد، بانک مرکزی اختیار دارد که خود اختیار افزایش سرمایه را دست بگیرد و سهام جدید را به متقاضیان جدید بفروشد.
وزارت اقتصاد از انحلال سه موسسه اعتباری و یک بانک خصوصی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: مدتی پیش موسسه اعتباری توسعه منحل و فرایند تصفیه آن آغاز شد و تا پایان سال دو موسسه و یک بانک این فرایند را طی خواهند کرد.