بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک ملی ایران به ‌منظور حمایت مالی از زوج های جوان و اجرای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، بیش از 88 هزار فقره وام ازدواج دیگر در چهار ماه ابتدای سال جاری به متقاضیان پرداخت کرده است.
تایید نقشه راه دیجیتال بانک توسعه صادرات:

ضرورت افزایش سرمایه اگزیم بانک

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات به عنوان بانک تسهیل کننده صادرات و تجارت خارجی کشور، از تایید نقشه راه توسعه دیجیتال این بانک خبر داد.
کمیجانی در جمع مدیران شبکه بانکی هشدار داد؛

در شرایط کنونی کنترل رشد نقدینگی نیازمند رعایت جدی انضباط مالی است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که حجم کسری بودجه دولت، و پرداخت حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان در قالب تنخواه ‌گردان به دولت علت اصلی رشد پایه پولی در سه ماهه اول سال جاری بوده است، تاکید کرد: بدون رعایت جدی انضباط مالی در شرایط کنونی، کنترل رشد پایه پولی و نقدینگی امکان پذیر نیست.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز کاهش و ۲۱ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۳ ارز رسمی ثابت ماند.
تفاهم نامه پنج جانبه همکاری مشترک، پست بانک ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت مخابرات ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف کمک به تولید داخلی فناوری های راهبردی و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان به امضا رسید.
فتح قله دماوند توسط 3 نفر از کارکنان بیمه ملت در قالب یک تیم کوهنوردی در روزهای ششم و هفتم مرداد رقم خورد و پرچم پر افتخار بیمه ملت بر فراز بلندترین قله ایران به اهتزاز درآمد.
مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی با ۵۳.۵ درصد رشد نسبت به خرداد سال قبل به ۲۰۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها با ۰.۱ درصد رشد به ۱۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.