بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا بانک مرکزی را مکلف کردند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تا پایان سال سوم برنامه، چک‌های کاغذی از نظام بانکی حذف شود.
همایش سراسری مدیران بانک صنعت و معدن با موضوع بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 1402، دوم آبان ماه با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل و مدیران ستادی و استانی در مجتمع فرهنگی و ورزشی کلاردشت برگزار شد.
افزایش 300 درصد سود خالص طی 6 ماهه گذشته؛

کاهش ۱۰ هزار میلیارد تومانی زیان انباشته بانک شهر

بانک شهر بار دیگر با اتکاء به توان مدیریتی مدیران ارشد، دانش و تجربه کارکنان خود توانسته ضمن خلق دستاورد های مهم؛ کارنامه ای درخشان از عملکرد خود در ۶ ماهه گذشته از سال بر جای گذارد.
با هدف حمایت از موتورسیکلت سواران، شورای عالی بیمه تصویب کرد:

تخفیف ۲۰ درصدی برای صدور بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت ها

در چهارصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه که با حضور دکتر پورابراهیمی و دکتر محمدی نمایندگان مجلس به عنوان اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی،صندوق تامین خسارت های بدنی، اعضا شورا و کارشناسان خبره بیمه شخص ثالث برگزار شد، توقف صدور بیمه نامه شخص ثالت کوتاه مدت برای موتورسیکلت ها پس از تایید مراجع ذیصلاح تصویب شد.
به مناسبت آغاز هشتاد و نهمین سال فعالیت بیمه ایران؛

تخفیف های گسترده بیمه ایران برای انواع بیمه نامه

به مناسبت فرارسیدن ۱۵ آبان، آغاز هشتاد و نهمین سالروز تاسیس بیمه ایران، ‏ارائه طیف گسترده ای از انواع بیمه های بیمه ایران با ۱۰ تا ۳۰ ‏درصد تخفیف صورت می گیرد.‏
افرادی که قصد افتتاح حساب در بانک سامان دارند، می توانند تمام روند آن را در این بانک، به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن «موبایلت» بانک سامان تنها در عرض چند دقیقه انجام دهند.
با حضور دکتر «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون برگزار شد:

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشاغل خانگی را توسعه می‌دهد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای نگرش توسعه‌محوری در ایجاد مشاغل پایدار و حمایت از مشاغل خرد با پرداخت وام قرض‌الحسنه، تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رساند.
بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دانشگاه پیام نور، ضمن پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه از طریق حساب‌های بانک، اعضای هیأت علمی و کارکنان معرفی شده از سوی دانشگاه، امکان دریافت وام قرض‌الحسنه را پیدا می‌کنند.
بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از مهم‌ترین بیمه‌های خودرو هستند. ولی قبل از خرید باید با تفات‌های این دو بیمه آشنا شوید. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در نحوه قیمت‌گذاری، سقف پوشش‌ها، اجباری‌بودن و حتی در فرآیند صدور بیمه با یکدیگر متفاوت هستند.
با حضور دکتر «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی:

تقدیر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم یاوران اشتغال و خودکفایی

در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی همراه بود، از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بابت عملکرد مطلوب در پرداخت تسهیلات تکلیفی به معرفی‌شدگان کمیته امداد، تقدیر شد.
ویژه مدیران، معلمان، کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان؛

آغاز اجرای طرح تسهیلاتی "اندیشه شهر" در شعب بانک شهر

مدیر امور تحقیقات و توسعه بازار بانک شهر با بیان اینکه این بانک بر مبنای رسالت اجتماعی خود همواره حمایت از اقشار مختلف جامعه را در دستور کار دارد، از آغاز اجرای طرح تسهیلاتی "اندیشه شهر" ویژه مدیران، معلمان، کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان خبر داد.
​​محسن سیفی، سرپرست بانک صادرات ایران توسعه بخش مسکن و توجه به افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این بخش را یکی از مهمترین مؤلفه‌های تولید، اشتغال و رشد اقتصادی کشور عنوان و از تامین مالی بیش از ۶۳۰۰ واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید مسکن توسط این بانک خبر داد.
در همایش سراسری مدیران بانک صنعت و معدن با موضوع بررسی عملکرد شش ماهه اول سال1402 مطرح شد؛

کنترل نقدینگی مهم ترین ابزار جهت مهار تورم است

همایش سراسری مدیران بانک صنعت و معدن با موضوع بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 1402، امروز دوم آبان ماه با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل و مدیران ستادی و استانی در مجتمع فرهنگی و ورزشی کلاردشت برگزار شد.
طبق آخرین آمار اعلامی بانک مرکزی، سرعت رشد حجم پول در پایان مهر ماه ۱۴۰۲ نسبت به پایان مهر ماه سال گذشته به ۳۹ درصد کاهش یافته که نشان دهنده کاهش چشمگیر تب انتظارات تورمی جامعه بر اثر ثبات شش ماهه بازارها در نتیجه اجرای سیاست تثبیت است.
طرفداران استفاده از چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران بیشتر شدند

«چکنو»های صادره از مرز دو میلیون برگ گذشت

مشتریان بانک صادرات ایران با دسترسی به پیشروترین ابزار نقل وانتقال مالی نظام بانکی، بیش از دو میلیون برگ «چکنو» صادر کردند.
رئیس کل بیمه مرکزی در جمع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه:

روابط عمومی باید یک نهاد فرهنگ ساز باشد

صنعت بیمه نیازمند بسترسازی مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ بیمه است و این مستلزم وجود روابط عمومی های پویا در صنعت بیمه است.