بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

رئیس کل بانک مرکزی از اجرای الگوی جدید نظارتی این بانک در شبکه بانکی از هفته آینده خبر داد و گفت: با اجرای قانون بانک مرکزی، اختیارات این بانک برای ایجاد انضباط پولی و بانکی مطلوب افزایش می یابد و شرایط مناسب تری برای مهار تورم، کاهش مستمر نقدینگی و در نهایت ایجاد ثبات اقتصادی به وجود می آید.
معاون توسعه و برنامه‌ریزی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: منابع بانک از ۱۵۶ همت در پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۱۱ همت در پایان شهریور ۱۴۰۲ رسیده و رشدی بیش از ۳۵ درصد را تجربه کرده که بیش از برنامه‌ریزی انجام شده برای ۶ ماه است.
سود عملیاتی بیمه کوثر در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ۹۶۳ میلیارد تومان رسیده که به نسبت مدت مشابه سال مالی قبل رشدی ۲۶ درصدی داشته و نشان دهنده خدمات مناسب و رشد فروش بیمه نامه های شرکت است.
با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی:

تقدیر از بانک پارسیان به‌ عنوان یاور اشتغال و خودکفایی

در همایش تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام (ره) از حمایت‌ها، پشتیبانی‌های بانک پارسیان در کمک به توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان این نهاد قدردانی شد.
براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در مردادماه سال ۱۴۰۲، حدود ۸ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۴۹۵۳ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، ۲.۸ درصد و از نظر مبلغ، ۲.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی:

تقدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) از اقدامات بانک ملی ایران در حوزه اشتغال زایی

در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، از تلاش ها و خدمات بانک ملی ایران در حوزه اشتغال زایی و ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار تقدیر شد.
مراسم حمایت کارکنان بانک ملی ایران از مردم مظلوم غزه در برابر جنایت های ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی در محوطه ادارات مرکزی و در کنار قبور متبرک شهدای گمنام برگزار شد.
با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی

۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی بانک مسکن به مددجویان در سال جاری

در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، از بانک مسکن برای عملکرد خوب در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تجلیل به عمل آمد. این بانک در سال جاری، 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان دو نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت کرده است.
با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

مدیرعامل بانک سینا لوح تقدیر یاور اشتغال و خودکفایی را دریافت کرد

در مراسم تجلیل از یاوران اشتغال و خودکفایی که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، از بانک سینا به دلیل پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته ‌امداد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان، تقدیر به عمل آمد.
هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان بانک صنعت و معدن با توجه به شاخص های کمی و کیفی عملکردی وزارت امور اقتصادی و دارایی در بین سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه رتبه نخست را در مهمترین شاخص ( مدت زمان رسیدگی به پرونده ها) کسب کرد.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت

ابزارهای نوین، راهکار بانک توسعه تعاون برای تامین مالی در استان البرز

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در نشست بررسی عملکرد شعب استان البرز اعلام داشت استفاده از ابزارهای نوین، برای تامین مالی واحدهای تولیدی و تعاونی استان البرز ضرورت دارد.