بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

همایش فصلی مدیران بیمه دی با حضور مدیرعامل، معاونین، مدیران ستاد و شعب سراسر کشور به صورت وبینار و با عنوان «منحنی دوم» برگزار شد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کردکه براین اساس نرخ ۹ ارز افزایش و ۲۶ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند.
از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد:

پرداخت ماهانه دستمزد ایام بارداری

به منظور بهینه سازی فرایندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات غیرحضوری، در بخشنامه ای از سوی معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ماهانه غرامت دستمزد ایام بارداری(مرخصی زایمان) به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.
شرکت بیمه آسیا به عنوان بزرگ ترین بیمه غیردولتی موفق شد تا یکی از بالاترین نرخ سود مشارکت در منافع را برای بیمه‌گذاران عمر و پس انداز این شرکت به میزان 38.2 درصد در پایان سال 1399 کسب کند.
با حضور مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی:

نمایندگان منتخب تشکل های صنفی نمایندگان بیمه انتخاب شدند

انتخابات نمایندگان منتخب تشکل های صنفی نمایندگان بیمه در هیات موضوع ماده 20 آیین نامه تنظیم امور نمایندگی با حضور محمد جواد آقاجری، مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای مرداد ماه سال جاری برگزار شد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته استمرار جذب نقدینگی بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه ای که اولین رتبه اعتباری داخلی را درصنعت بیمه کشور اخذ کرده است، درخصوص مقایسه نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی ایران اعلام می شود، با رتبه بندی اعتباری داخلی گفت: این دو را نمی توان با هم مقایسه کرد و بین آنها تفاوت بسیار است. مدیرعامل بیمه تعاون در گفت و گو با پایگاه خبری مثلث مالی یاد آورشد: بیمه مرکزی در محاسبه نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه، شاید یکی ازده ها شاخصی را که در فرآیند رتبه‌بندی اعتباری مورد استفاده قرار می‌گیرد، را بررسی می کند.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از راهبردهای فناورانه از جمله راه‌اندازی سامانه‌های «سمات» و «ذینفع واحد» امکان استفاده از ابزارهای نظارتی دقیق و متمرکز بر فرآیند تسهیلات دهی شبکه بانکی را فراهم کرده است.
توجه ویژه بانک کشاورزی به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

افزایش 2 برابری پرداخت وام مکانیزاسیون کشاورزی در سال جاری

بانک کشاورزی تا 13 شهریور ماه سال جاری تعداد 15هزار و601 فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ 24 هزار و 853 میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده است .
هفتاد و نهمین جلسه هیات عامل بانک آینده، به‌مناسبت هفته بانکداری اسلامی با محوریت موضوع بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی شورای عالی بانکداری اسلامی در راستای اجرای صحیح و تحقق اهداف آن برگزار شد.
جوایز ممتاز پنجمین جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا با هدف قدردانی از نیت خیر هموطنان گرامی در جهت ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه اعلام شد.