بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک مرکزی امروز (سه شنبه، ۲۰ مهر ماه) نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. براین اساس نرخ ۱۸ ارز کاهش و ۲۰ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۸ ارز ثابت ماند.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته تزریق نقدینگی بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 235.3 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.
رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مجازی روسای کل بانک های مرکزی و وزرای دارایی گروه ٢۴ اولویت این گروه را حمایت های مالی و فنی به منظور تامین و دسترسی عادلانه به واکسن کرونا عنوان کرد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: مدیران شعب و کارکنان بانک در سطح استان‌ها ارتباطات با نهادها و سازمان‌های اقتصادی را در اولویت قرار دهند. ارتباط با سازمان‌هایی همچون؛ صمت، معاونت اقتصادی استانداری، معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... باید تقویت شود.
کلیه درگاههای الکترونیکی و کارت بانک سپه و واحدهای ادغام شده؛ بانک‌های مهراقتصاد (سابق) وحکمت ایرانیان (سابق) شامل (اینترنت بانک، عابربانک، پایانه‌های فروشگاهی (POS)، همراه بانک و...) به دلیل مهاجرت سیستمی این واحدهای ادغام شده به سامانه جامع بانکی بانک سپه، از ساعت 14:00 روز پنج شنبه 22 مهر ماه تا ساعت 14:00 جمعه 23 مهر ماه قطع و طی روزهای بعد از آن با اختلال احتمالی همراه خواهد بود.
رئیس کانون صرافان، با بیان اینکه واحدهای مجازی خرید و فروش ارز به هیچ عنوان قانونی نبوده و اطلاق واژه صرافی مجازی بر آنها غلط است، عنوان کرد: تاکنون به هیچ واحدی که در فضای مجازی اقدام به معامله و تبدیل ارز می‌کند، مجوزی از سوی بانک مرکزی اعطاء نشده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه ایران ‏از اتخاذ و اجرایی شدن بیش از یکصد تصمیم مهم و کلیدی در هیات عامل شرکت سهامی بیمه ایران برای اصلاح ساختارها و ساماندهی امور خرد و کلان این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز دوشنبه ١٩ مهر ١۴٠٠ در معاملات بازار آزاد تهران به ١١ میلیون و ۶۴٠ هزار تومان رسید.
قیمت هر دلار آمریکا امروز دوشنبه ١٩ مهر ١۴٠٠ در صرافی های بانکی به ٢۶ هزار و ٨٩٢ تومان رسید.
مدیرعامل شرکت بیمه رازی ضمن قدردانی و انتشار پیام تبریک به مناسبت نائب قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، دستور داد تا مدال‌آوران و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی تحت پوشش بیمه مسئولیت حرفه‌ای و حوادث قرار بگیرند.