بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه سال 1399مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد در قالب کشاورز کارت به ۵۰ هزار نفر از کشاورزان کشور پرداخت شد، از صدور دامدار کارت طی روزهای آینده خبرداد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. براین اساس نرخ ۹ ارز کاهش و ۲۸ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز ثابت ماند.
سیدرحمان حسین‌پور رئیس اداره کل روابط‌عمومی پست‌ بانک‌ ایران گفت: همزمان‌ با فرارسیدن ۱۶ آذرماه و روز دانشجو، طرح شناسایی و تقدیر از استعدادهای درخشان و پذیرفته‌ شدگان روستایی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ حائز رتبه پایین تر از ۱۰۰۰ اجرا می‌شود.
کارشناسان اقتصادی مهم‌ترین محرک‌های باز برای تغییر انتظارات تورمی فعالان بازار ارز را به صورت عمده در دو عامل معرفی می‌کنند؛ تعیین ریاست جدید بانک مرکزی و اخباری که احتمال از سرگیری مذاکرات هسته‌ای را تقویت کرده است.
محسن کریمی رییس اداره‌کل نقدینگی و خزانه‌داری بانک مسکن از تفاهم این بانک با سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار با بانک خبر داد و گفت: امکان ایجاد دارایی اوراق تسه برای مشتریان غیر سجامی در نماد تسه006 فراهم شده است..
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در دیدار با سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار نسبت به بیمه خادمان مساجد و یا زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و سایر اقشار محروم جامعه اقدام کرد که تا حدی مشکلات آنها برطرف شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در جلسه‌ای با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان استان خوزستان گفت: اگر قرار باشد خدمت انجام دهیم و این خدمت برای ما نعمت باشد، بیشترین برکت این خدمت، خدمت به بازنشستگان است.
رئیس کل بانک مرکزی از مدیر منطقه ای خاورمیانه IMF خواستار شد؛

صندوق بین المللی پول در زمینه پول دیجیتال، استقلال بانک مرکزی به اعضا کمک فنی ارائه کند

رییس کل بانک مرکزی از مدیر منطقه ای خاورمیانه صندوق بین المللی خواستار برخورداری از کمک های فنی این نهاد با سه موضوع پول دیجیتال، قوانین بانکی با تاکید بر جنبه های استقلال سیاست های پولی و سیاست ارتباط جمعی شد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد. براین اساس نرخ ۲۳ ارز افزایش و ۱۰ ارز کاهش یافت. همچنین نرخ ۱۲ ارز نیز ثابت ماند.
علی اکبریوسفی پور نماینده سنگین وزن کشتی فرنگی ایران با کسب مدال تاریخی طلای جهان در سنگین وزن، برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران به مدال طلای جهان رسید، هدیه‌ای از بیمه تجارت‌نو دریافت کرد.
همزمان با نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، بیمه تعاون به منظور خدمت رسانی هرچه بیشتر با فعالان این صنعت با اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و فعالان حوزه طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته تفاهم نامه همکاری امضا کرد.
به مناسبت روز دریانوردی و با حضور مدیرعامل بیمه البرز:

بیمه عمر بیمه البرز به دریاییان نمونه اهدا شد

در مراسم روز جهانی دریانوردی، مدیرعامل بیمه البرز با اهدای بیمه عمر از ۴۳ دست اندکار و فعال دریایی نمونه ارگان‌های دریایی کشورقدردانی کرد.
نشریه داخلی بانک ملی ایران (سفیر)، با موضوع ویژه نود و سومین سالگرد تاسیس بانک منتشر شد.
مدیرعامل بیمه رازی پاسخگویی به لحظه به همراهان شرکت را از اولویت‌های اصلی شرکت بیمه رازی دانست و گفت: پاسخگویی برپایه فناوری‌ های به‌ روز در بیمه رازی در دستور کار قرار گرفته و در ماه‌های آینده از شیوه‌های نوین ارائه خدمات به بیمه‌گران در این شرکت رونمایی خواهد شد.
با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، در روز چهارشنبه مورخ 21 مهر ماه 1400، بانک مرکزی به صورت موردی به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ 126.8 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.