بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

یک کارشناس حوزه ارزی گفت: آن دسته از صادرکنندگان که الزاماتی بابت برگشت ارز داشتند، مجبور هستند، ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند که این امر با سازوکار عرضه و تقاضا منجر به تامین کاهش قیمت ارز تا حد کافی شده است.
عضو هیات مدیره پست‌ بانک‌ ایران در سفر به استان همدان و حضور در جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه در نسخه جدید بنکو مشکلات ساتنا و پایا برطرف شده است، گفت: همکاران بانک با بردباری، ما را در برطرف کردن مشکلات بنکو یاری کردند و ما قدردان این صبر و تلاش مضاعف آنان هستیم.
پیام تبریک مدیرعامل موسسه اعتباری ملل بمناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) و سی و پنجمین سالروز تاسیس موسسه اعتباری ملل پیام تبریک ارسال کرد.
رئیس ‌کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است، گفت: فکر می‌کنم بازار ارز وضعیت متعادلی را در آینده داشته باشد.
رییس هیات مدیره پست‌بانک‌ایران در سفر به استان همدان در جلسه شورای اداری با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت طرح‌های ابداعی بانک برای تجهیز منابع، حمایت از تولید و اشتغالزایی گفت: باید با فرهنگ‌سازی، استفاده از بانکداری الکترونیک در مناطق روستایی را ترویج کرد و با حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی نقش خود را در توسعه و پیشرفت مناطق محروم، پررنگ تر کنیم.
هفته گذشته ابراهیم رییس جمهوری در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دائمی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» را با قید دو فوریت تقدیم مجلس کرد و امروز این لایحه در دستور قرار گرفت.
مؤسسه اعتباری ملل در سال ۱۳۶۶ با نام صندوق قرض‌الحسنه عسکریه فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۳ با شکل گرفتن وزارت تعاون به‌عنوان اولین تعاونی اعتبار آزاد در سطح کشور مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون اخذ کرد و پس‌ازآن حوزه عملیات خود را به سراسر کشور گسترش داد.
یک صاحب‌نظر پولی و بانکی گفت: در درجه اول باید سالم‌سازی نقدینگی اتفاق بیفتد که بعد از آن بتوانیم کنترل نقدینگی را هم به نحو مطلوبی پیش ببریم. به گفته نتاج، دولت‌ها برای اجرای برنامه‌های جدید، نیاز به نقدینگی دارند و به دلیل اینکه نقدینگی موجود از آن ویژگی‌های مورد نظر برخوردار نیست، چاره‌ای جز خلق نقدینگی‌های جدید ندارند.