مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی:

خدمات ثبت‌ نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی خدمات مربوط به ثبت‌ نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب و یا کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نیست و صرفاً متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را ارائه کنند.
تصویر خدمات ثبت‌ نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش بیمه دانشجویان افزود: در حال حاضر 25 هزار دانشجو در کشور بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند و بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد اطلاع‌رسانی بیشتری صورت بگیرد تا دانشجویان متقاضی بیشتری بتوانند با پرداخت حق‌بیمه از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشند.

مهدی شکوری اظهار داشت: "دانشجویان محترم در حین تحصیل، می‌توانند درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت‌نام و آغاز بیمه‌پردازی، سوابق بیمه‌ای برای آنها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند. سوابق بیمه‌ای دانشجویان از روز ثبت‌نام در سامانه سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مبنای ارائه خدمات به این عزیزان خواهد بود. و سابقه بیمه دانشجویان تفاوتی با سایر انواع سوابق بیمه ندارد."

وی افزود: سابقه بیمه دانشجویی ذیل بیمه مشاغل آزاد تعریف شده است و در زمان احراز شرایط بازنشستگی تمامی سنوات بیمه‌ پردازی اعم از سوابق بیمه اجباری، بیمه اختیاری و بیمه دانشجویی به عنوان سابقه موثر لحاظ می‌شود. همچنین در صورتی که فردی تحت‌ پوشش بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی قرار گرفته و در سنوات آینده به واسطه نوع شغل خود تحت پوشش سایر صندوق‌های بازنشستگی همچون نیروهای مسلح و بازنشستگی کشوری قرار گیرد، مطابق مقررات امکان انتقال سوابق تأمین اجتماعی به صندوق‌های مذکور وجود دارد."

شکوری گفت: " نرخ حق بیمه در بیمه دانشجویان پایین‌تر از سایر بیمه‌ها است و دولت نیز دو درصد از حق بیمه را برعهده دارد. در این نوع بیمه سه نوع نرخ حق بیمه داریم که متقاضی مختار به انتخاب یکی از آن‌ها است. نرخ پرداخت حق بیمه 14 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می‌شود. نرخ پرداخت حق بیمه 16 درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتاً کاملترین نرخ پرداخت حق بیمه که 20 درصد بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربر می‌گیرد. با لحاظ مشارکت دو درصدی دولت در پرداخت حق بیمه دانشجویان، رقم نهایی حق بیمه پرداختی توسط دانشجویان به نرخ‌های 12، 14 و 18 درصد می‌رسد. خدمات و ثبت‌نام این طرح به صورت غیرحضوری قابل دریافت بوده و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب و یا کارگزاری‌ها نیست."

وی در پایان اظهار داشت: "بیمه دانشجویان برای اشخاصی است که فاقد شغل و همینطور بیمه پردازی باشد قابل استفاده است و متقاضی در زمان ارایه درخواست نباید تحت‌پوشش هیچ نظام بیمه‌ای باشد. برای افراد شاغل که کارفرما برای ایشان لیست بیمه ارسال و پرداخت می کند بیمه دانشجویی که ماهیت آن اختیاریست؛ موضوعیت ندارد."

383467