بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

بانک رفاه کارگران با هدف تسهیل در ارایه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان این بانک، امکان ثبت و اصلاح شماره موبایل متصل به رفاه کارت مشتریان بدون مراجعه به شعبه و از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک بانکی را فراهم کرد.
در اجرای طرح یکپارچه سازی سامانه های خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان محترم کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی می بایست برای ارسال صورت مزد یا حقوق بیمه شدگان و پرداخت حق بیمه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنند.
رئیس کل بانک مرکزی از آغاز تدریجی اتصال دسته‌چک‌ها به دستگاه‌های خودپرداز در آذرماه و عملیاتی شدن آن تا پایان سال خبر داد.
بانک مسکن در راستای دستیابی به اهداف خود در انجام مسوولیت های اجتماعی، طرح سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی و بلند مدت یک ساله با عنوان «نیکی ماندگار» را طراحی کرده است.
در نامه خاندوزی به صالح آبادی رئیس بانک مرکزی آمده است: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلف شوند مشخصات تسهیلات گیرنده یا متعهد، توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات یا تعهدات، میزان بازپرداخت، مانده بدهی، نرخ سود، نوع کلی تضامین را منتشر کنند.
دبیر اجرایی رویداد اینشورتاک از انتخاب ۱۳ برگزیده نهایی این مسابقه خبر داد و گفت: مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه به مرحله فینال رسیده است.
کارمزد یکی از روش‌های درآمدی بانک‌ها در سراسر جهان است؛ در ایران هم از یک دهه پیش این اقدام از سوی بانک‌ها مورد استفاده قرار گرفت و در هر دوره‌ای با مجوز بانک‌مرکزی میزان این کارمزدها افزایش پیدا کرد.
بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۱۵ ارز کاهش و قیمت ۱۴ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۷ ارز ثابت ماند.
بانک پاسارگاد با اهدای بیش از هفده کتابخانه در مناطق کمترتوسعه‌یافتۀ کشور، روز کتاب و کتابخوانی را به تمامی علاقه‌مندان علم و فرهنگ تبریک گفت.
مدیر امور نظارت و حقوقی پست‌ بانک‌ ایران از کاهش ۶۳ درصدی تعداد پرونده‌های تخلفات اداری کارکنان بانک در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: پرونده‌های مفتوح کارکنان پست‌ بانک‌ ایران در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، از ۱۳۶ پرونده در سال ۱۳۹۸، به ۵۱ پرونده در سال گذشته کاهش یافته و این روند کاهشی در سال جدید نیز ادامه دارد.
عدم امکان برگشت زدن چک‌های ثبت‌نشده برای بانک، حذف امکان وثیقه‌گذاری چک و تسری سوابق چک برگشتی شخص حقوقی به همه امضا‌کنندگان چک، از مشکلات احصاشده در روند اجرای قانون جدید چک است.