بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

اولین جلسه از دومین گردهمایی سراسری مدیران بانک صنعت و معدن در سال جاری با رویکرد بررسی عملکرد 8 ماهه و هم اندیشی در خصوص افق پیش روی بانک با حضور رئیس هیأت مدیره و جمعی از مدیران ستادی و استانی به صورت ارتباط برخط برگزار شد.
مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به نقش تاثیرگذار صنعت بیمه در رشد اقتصادی کشور، گفت: صنعت بیمه ایران همواره در کنار مردم و دولت‌ها بوده و بسیاری از پروژه‌های بزرگ کشور به واسطه حضور بیمه به بهره‌برداری رسیده است.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن بهای ۱۲ واحد پولی کاهش و قیمت ۹ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۲۵ واحد پولی دیگر ثابت ماند.
با امضای قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شد:

تسهیلات 8 هزار میلیارد ریالی بانک تجارت برای حمایت از تولید و کارآفرینی

اولین قرارداد عاملیت تسهیلات اعطایی بانکها در چارچوب تبصره (18) قانون بودجه سال 1400 کل کشور بین بانک تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان 100 روز تلاش در راه افزایش قدرت خرید مردم، گفت: بانک صادرات ایران سال گذشته پس از 6 سال ، زیان انباشته خود را پوشش داد و به سود عملیاتی و قابل تقسیم رسید.
دکتر سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در آستانه ۲۲ آذر ماه، چهاردهمین سالروز تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران، در پیامی ضمن تبریک این مناسبت مهم ترین برنامه های کاری بانک را در دوره جدید فعالیت بانک تبیین کرد.
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری و اقتصادی کشور را با جدیت دنبال می کنیم گفت: تسهیل عرضه ارز صادرکنندگان خرد با همکاری دستگاههای ذیربط و بر اساس مکانیزم های مشخص در دستور کار جدی بانک مرکزی است.
مرکز علمی کاربردی سبا (سرمایه گذاری بیمه ایران) برای ترم بهمن ماه ۱۴۰۰ در رشته های کاردانی امور بیمه و بازاریابی بیمه تا تاریخ ۲۴ آذر و رشته های کارشناسی مدیریت اموال، مدیریت اشخاص، مدیریت بازاریابی بیمه و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی تا تاریخ ۲۲ آذر دانشجو می پذیرد.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار آزاد تهران با ۱۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.
در گردهمایی سراسری روسای شعب بانک کارآفرین عنوان شد:

شفاف ترین بانک در سیستم بانکی هستیم

گردهمایی سراسری روسای شعب بانک کارآفرین به مناسبت بیست و دومین سالگرد تاسیس بانک با حضور سرپرست بانک کارآفرین، اعضای هیات رییسه و روسای شعب برگزارشد.
در هشت ماهه سال 1400؛

فروش بیمه آسیا 43.6 درصد رشد کرد

عملکرد بیمه آسیا در هشت ماهه سال 1400 با تولید 77 هزار میلیارد ریال حق بیمه، نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.6 درصد رشد داشته است.