بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

در 9 ماهه سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفت؛

رشد ٥٧ درصدی تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران

​تسهیلات حمایتی بانک صادرات ایران در ٩ ماه اول ١٤٠٠ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٥٧ درصد افزایش یافت و به حدود ١١٥ هزار میلیارد ریال رسید.
ابراهیمی در جمع رؤسای شعب استان خراسان رضوی تشریح کرد:

بازگشت بانک سپه به عصر طلایی خود در حوزه فناوری

مدیرعامل بانک سپه ضمن تأکید بر ضرورت بازگشت این بانک به عصر طلایی خود در حوزه فناوری، گفت: نخستین بانک ایرانی هم‌زمان با سالگرد صدمین سال تأسیس، تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین بانک دیجیتال خاورمیانه را جشن خواهد گرفت.
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن، بهای ۲۰ واحد پولی کاهش و قیمت ۱۳ ارز افزایش یافت، نرخ ۱۳ واحد پولی دیگر نیز ثابت ماند.
روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: برای دومین سال پیاپی اهداف تجهیز منابع این بانک محقق شده و در وضعیت مناسبی قراردارد اما شرایط برای فعالیت بیشتر در این زمینه وجود دارد و باید در فرصت باقیمانده تا پایان سال برای دسترسی به منابع ارزان قیمت تلاش مضاعفی داشته باشیم.
همایش مدیران شعب بانک کشاورزی در استان ها روز شنبه چهارم دی ماه با حضور مدیرعامل ، اعضای هیات مدیره ، مدیران امور و مدیران شعب بانک کشاورزی در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار و درباره عملکرد استان ها در ماه های گذشته، مشکلات و راهکارها و برنامه ریزی برای بهبود عملکرد شعب در سه ماهه پایانی سال ، گفت و گو و تبادل نظر شد.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هشت ماهه ابتدای سال 1400 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 17 هزار و 274 هزار میلیارد ریال (17.274.3 هزار میلیارد ریال) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 6 هزار و 426 هزار میلیارد ریال (6.426.6 هزار میلیارد ریال) معادل 59.2 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست وبیناری امروز خود، از افزایش اختیارات و مسئولیت های روسای شعب به زودی خبر داد و گفت: مدیران باید تراز نقدینگی خود را مدیریت کنند و مدیریت منابع و مصارف توجه لازم را داشته باشند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: بانک مرکزی با سیاست‌گذاری خود باید نرخ ارز را در حدود قیمت حقیقی نگه دارد و مانع از جهش و یا سقوط نرخ ارز شود. به نظر می‌رسد بانک مرکزی در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد و پا فشاری بر تثبیت نرخ‌های غیرواقعی نمی‌کند. مطالبه مردم از بانک مرکزی باید نزدیک نگه‌داشتن قیمت ارز به نرخ واقعی آن باشد.
غلامرضا سلیمانی در جمع مدیران عامل و مسئولان ارشد صنعت بیمه:

صنعت بیمه به نماد ثبات مالی تبدیل خواهد شد

منابع صنعت بیمه و شیوه صحیح سرمایه گذاری در این صنعت، علاوه بر رشد توانگری، به تورم زدایی و افزایش توان اقتصادی کشور منتهی خواهد شد.